Link naar harde schijf verwijderd uit Verkenner, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rms1989

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2016
Berichten
5
Ik heb een Synology DiskStation DS214se. Lange tijd had ik bij Windows Verkenner links een link staan naar mijn schijf. Onder D: en E: en F: stond dan Z:, dat was de schijf. Per ongeluk heb ik deze link verwijderd. Z: staat er niet meer.

Ik heb geprobeerd een nieuwe link te krijgen via Deze PC > Netwerkverbinding maken, maar als ik dan de map invoer vindt ie 'm niet, ook als ik Bladeren doe geeft ie in het Netwerk niet de schijf weer.

Als ik gewoon met Verkenner naar Netwerk ga, zie ik wel bij Andere apparaten de schijf staan.

Mijn vraag: Hoe kan ik die link herstellen en gewoon weer via Verkenner toegang hebben tot mijn schijf?

Ik gebruik trouwens Windows 10. Bekabeling werkt gewoon, ik kan via mijn browser ook gewoon op de schijf komen.
 
Hoi rms

Ik ben gelukkig nog steeds geen windows 10 gebruiker :D maar kijk even ( ALS je dat wil ! ) hier aantal handige tips over W10 Verkenner en hoe je ze evt. oplossen of weergave etc. aanpassen kan ..

 
Hoi rms

Ik ben gelukkig nog steeds geen windows 10 gebruiker :D maar kijk even ( ALS je dat wil ! ) hier aantal handige tips over W10 Verkenner en hoe je ze evt. oplossen of weergave etc. aanpassen kan ..


Met Verkenner heb ik voor de rest geen problemen in Windows 10, wat dat betreft bevalt 10 mij wel.
 
Met Verkenner heb ik voor de rest geen problemen in Windows 10, wat dat betreft bevalt 10 mij wel.

Ach oke:thumb: dan, ... ik dacht omdat je bij begin schrijft wel over hoe je uit verkenner schijf-link verwijdert hebt :( ??

rms1989 #1 zei:
Lange tijd had ik bij Windows Verkenner links een link staan naar mijn schijf.
Onder D: en E: en F: stond dan Z:, dat was de schijf. Per ongeluk heb ik deze link verwijderd. Z: staat er niet meer.

Ik dacht vanuit Verkenner inderdaad heb je die verwijdert en evt. verkenner link dat ik je gegeven heb dat je wat i.v.m. weergave aan te passen helpen zal :(
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens in schijfbeheer of hij wel een schijfletter heeft.

Overigens maakt het geen ruk uit welke windows NT versie je hebt, ze werken allemaal hetzelfde, kernel is nog steeds die van NT met andere en nieuwere api's.
 
Ach oke:thumb: dan, ... ik dacht omdat je bij begin schrijft wel over hoe je uit verkenner schijf-link verwijdert hebt :( ??

Heb de weergave aangepast (zoals wordt uitgelegd in het artikel waarnaar je linkt) maar het maakt geen verschil.

Ik denk dat het probleem niet aan Verkenner ligt, want als ik buiten Verkenner om een bestand probeer te openen (via snelkoppeling) dat op die harde schijf staat, dan zegt ie het bestand niet te kunnen vinden.
 
Kijk eens in schijfbeheer of hij wel een schijfletter heeft.

Heb gekeken, bij Schijfbeheer wordt de harde schijf niet herkend. Zoals ik eerder zei: als ik in Verkenner bij Netwerk kijk, staat ie wel gewoon bij Andere apparaten. Vreemd.
 
Indien hij ook niet schijfbeheer staat is er geen verbinding en bij andere apparaten wordt hij wel gezien maar daar kun je niets mee.

Wil dit?
Klik op "Bureaublad".
Klik op Windowstoets + E. Een verkenner venster opent.
Klik in de werkbalk bovenaan op "Computer".
Klik nu op "Netwerkverbinding maken".
Kies bij 'Station:' een toegestane, nog niet gebruikte drive letter.
Geef als 'Map:' (bijvoorbeeld) \\files.ugent.be\<loginnaam> in en klik op 'OK'.
Vink "Opnieuw verbinding maken bij aanmelden" aan.
Klik op "Voltooien".
 
Probleem opgelost. Firewall (van Kaspersky) hield de schijf tegen. Kwestie van eventjes firewall uit en de schijf kwam vanzelf weer terug in Verkenner.

Dank voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan