Listbox to Bookmark - Bookmark to listbox (Userform)

Status
Niet open voor verdere reacties.

devine78

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Berichten
13
Ik heb een formulier waarin een bookmark "Locatie" staat.
Daarnaast heb ik via VBA een listbox gemaakt die ingevuld is met verschillende locaties (bijvoorbeeld)
Amsterdam
Eindhoven
Leiden
Maastricht
Rotterdam

Als ik een locatie aanklikt bijvoorbeeld "Leiden", dan wordt het Bookmark "Locatie" automatisch Leiden ingevuld.

Hiervoor gebruik ik de volgende code

Code:
Private Sub Listbox1_Change()
ActiveDocument.Bookmarks("Locatie").Select
s = ListBox1.Value
Selection.TypeText Text:=s
Selection.MoveLeft Count:=Len(s), Extend:=wdExtend
ActiveDocument.Bookmarks.Add Name:="Locatie", Range:=Selection.Range
End Sub

Code:
Private Sub Userform_Activate()
UserForm1.ListBox1 = ActiveDocument.Bookmarks("Locatie").Range.Text
End Sub

Dit werkt verder prima.

Het document is zo ingesteld dat het document als het afgesloten wordt en opnieuw wordt geopend dat het userform automatisch weer wordt opgestart.
Bij de verschillende textbox en combobox hierin wordt netjes de gegevens overgenomen wat in de bookmarks staat alleen de Listbox wilt dit niet doen.

In de listbox wordt dan niet "Leiden" geselecteerd, maar "Rotterdam" elke keer de laatste naam wat in de listbox staat.

Is er een mogelijkheid wat in Bookmark "Locatie" staat ook automatisch wordt geselecteerd in de Listbox.
Mocht het niet kunnen, dan desnoods dat er dan geen selectie wordt gemaakt in de listbox, dat men gewoon opnieuw moet aanklikken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt,

Fabian.
 
Je kunt daarvoor beter een documentvariabele gebruiken (invoegen/velden/docvariable)

Code:
Private Sub Listbox1_Change()
  Activedocument.variables("lokatie")=Listbox1.value
  activedocument.fields.update
End Sub

Code:
Private Sub Userform_Activate()
   ListBox1.List=Array("Leiden","Den Haag","Zoermeer")
   ListBox1.Value = ActiveDocument.Variables("lokatie")
End Sub

Het is natuurlijk wel noodzakelijk dat de waarde in de documentvariabele voorkomt in de lijst.
 

Bijlagen

  • __docvariable snb.zip
    18,7 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Dag SNB,

Bedankt voor je informatie, ik heb het getest in een nieuwe document en dit werkt verder prima.
Alleen in mijn formulier daar heb ik me locatie gekoppeld met een access (DAO 3.6 optie) bestand, waardoor de locaties al wordt geladen.

Hierin zitten ook andere informatie die van dat locatie in het document wordt gezet.

Is hier ook een mogelijkheid of alleen via jouw optie?

Alvast bedankt
 
Kun je je vraag nog even in het Nederlands vertalen ?? :)
 
Dag SNB

IK heb even een nieuw formulier gemaakt als voorbeeld, hopelijk dat het dan zo duidelijk wordt.
Alleen wat nu opvalt is dat de naam nu niet wordt geselecteerd bij het 2e keer openen van document.

Er wordt namelijk dan elke keer de userform geopend bij het openen van het document, mocht er eventueel een fout erin zitten, dan kunnen ze dit aanpassen.

Hieronder heb ik een word en access document gemaakt en het verwijst naar c:\temp. In het wordt document onder VBA kan je de locatie aanpassen.

Ik hoop hiermee mij vraag wat duidelijker wordt.

Alvast bedankt.
 
Je hebt niets met mijn suggesties gedaan.

Bestudeer eerst eens in Word hoe je een samenvoegdocument kunt maken met een Access tabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan