• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lookup functie met 2 criteria en dan als er dubbele zijn de hoogste waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruijfie

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Berichten
54
Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier geweest ben. Maar ik zit weer is met een probleempje. Ik ben bezig met een rapportage te maken waar ik de uitlog tijden van personen moet halen uit een dump van het systeem.

Ik heb dus in kolom A de namen van de personen, boven aan de sheet de datum en dan de tijd dat ze binnen kwamen en er weer uit. Nou komt het wel is voor dat personen soms perongeluk uitloggen en dus 2 keer in de dump voorkomen op 1 datum, vandaar dat wanneer de bijv. vlookup de naam en de datum opgezocht heeft dan de hoogste waarde moet kiezen. Ik heb een voorbeeldje mee gestuurd.

Wat ik zelf al geprobeerd heb is te veel om op te noemen, ik heb bijv. een formule die de hoogste waarde pakt maar dan niet op datum zoekt.
Code:
=MAX(IF('sheet 2'!$A:$A=[@[Agent Name]];'sheet 2'!$E:$E;""))
Ik mis hier dus dat die ook op datum kijkt, nou dacht ik dan pas ik de range A:A aan naar een name range die ik maak met offset die dus een selectie maakt aan de hand van de datum maar op 1 of andere manier kan ik alleen maar volledige kolommen gebruiken in deze formule.

Dan heb ik ook nog een formule die wel zoekt op datum en naam maar dan de eerste entry gebruikt en dus niet de hoogste waarde.
Code:
=IFERROR(VLOOKUP([@[Agent Name]];LoginLogout;4;FALSE);"")
In deze formule is LoginLogout dan een name range die met offset een dynamische range vormt aan de hand van de datum die is ingevuld.

Ik krijg het dus niet voor elkaar om 1 formule hiervoor te verzinnen, nou hoeft het niet perse 1 formule te zijn..als er kolommen met extra formules gemaakt moeten worden om dit voor elkaar te krijgen kan ook.

Hopelijk is het duidelijk en kunnen jullie mij helpen.
Alvast bedankt!

Groetjes Tom
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
kopiëren en plakken in B4 en doorvoeren naar beneden.

letop maatrix formule

Code:
{=MAX((Sheet2!$B$2:$B$11=$B$1)*(Sheet2!$A$2:$A$11=A4)*(Sheet2!$D$2:$D$11))}

succes...
 
Super dankjewel! het werkt.

Hartstikke bedankt voor je snelle reactie.

Groetjes Tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan