• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lookup

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je wel Laura, dit is het.Ik dacht dat ik ongeveer alle mogelijkheden had geprobeerd. Blijkbaar niet dus.
Bestaat er ook zoiets dat als je bijvoorbeeld de aalbes, abrikoos etc die op nul staan, dat deze regels niet worden weergegeven.
 
Dat zou je met VBA kunnen realiseren.

Maar denk dat het dan toch makkelijker is om gewoon met een draaitabel te werken.
 
Laura,
Ok, nogmaals dank je wel. Ik zag dat als je een filter toepast je ook alle o,oo eruit kunt filteren. Nadeel is dat je het iedere keer aan moet zetten als je van klant wisselt. Maar het zij zo. Met vriendelijke groet,
Ruud
 
Ik heb nog een vraagje ten aanzien van het werken met opzoeklijsten zoals die in gegevensvalidatie in de sheet staan of zijn gemaakt.
Is het mogelijk als je een letter intypt in de dropdown je naar die letter gaat die je intypt zodat je wat makkelijker kunt zoeken en niet hoeft te scrollen.
 
Als je in cellen C2 en H2 letters invoert, zie je in de lijst alleen de namen en het fruit die aan die criteria voldoet.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    44,5 KB · Weergaven: 14
Beste Roncancio,

Er gebeurt niet zoveel als ik in c2 of h2 iets invoer of ik moet het gehele woord invoeren.

Ik zal waarschijnlijk mijn vraag en bedoeling onduidelijk hebben uitgelegd. Als ik in de sheet blad2, de kolom F6:F74 als lijst heb gemaakt van mogelijke keuzes, via gegevensvalidatie. Zou ik graag als ik op C2 ga staan en ik type de P, dat ik voorvolgens naar papaja ga, type ik nog een r naar princi.

Groet,
Ruud
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je het dus zo?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • test.xlsm
    50,2 KB · Weergaven: 16
Ik begrijp wat je doet, Om het nog eens te verduidelijken met een voorbeeld: "Als ik op outlook in mijn inbox een selectie op naam doe, staan alle emails op naam geselecteerd van a tot z of vv. Als ik vervolgens klik op een letter, gaat de selectie direct naar de naam die met die letter begint. Ik dacht dat het bij de dropdown ook zo zou kunnen. Wellicht blijkbaar niet, toch...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan