Loop vast op formule in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjobbels

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Berichten
145
Hoi,

Ik ben nu al anderhalf uur bezig om een formule (in een rapport) van zowel een bedrag als tekst goed te krijgen. Waarschijnlijk klopt er helemaal niets van... kan iemand mij op de juiste weg helpen:

Code:
=Som(IIf(Nz([Omzetpotentie];"") Between 2500001 And 5000000 And IIf([TenderditJaar];"")=Ja;0))

alvast bedankt voor het meedenken!
 
Je kunt geen AND maken in een IFF functie; je zult de tweede IIF dus moeten nesten.

Code:
=Som(IIf(Nz([Omzetpotentie];0) Between 2500001 And 5000000;IIf(Nz[TenderditJaar];"")=Ja;0);"Hier iets anders, neem ik aan...")
 
Dank voor je reactie. Ik zie dat ik hierboven ook nog niet helemaal duidelijk ben geweest wat ik eigenlijk wil tellen.
Het gaat er dus om dat ik het aantal prospecten (tussen de 2,5-5 mio euro omzetpotentie) wil tellen dat dit jaar gaat tenderen.


=Som(IIf(Nz([TenderditJaar];"")="Ja";IIf(Nz([OmzetPotentie];"")Between 2500001 And 5000000;([TenderditJaar];0))))

Ik heb de formule nog iets aangepast, maar nu krijg ik de melding #Fout
 
Als je wilt tellen moet er wel iets te tellen zijn.... [TenderditJaar] is zo te zien een tekstveld, of een Ja/Nee veld, dat je in de formule niet goed gebruikt. Ik ga even uit van een tekstveld:

Code:
=Som(IIf(Nz([TenderditJaar];"")="Ja";IIf(Nz([OmzetPotentie];0) Between 2500001 And 5000000;1;0));0))
 
Dan wordt-ie zo:

Code:
=Som(IIf(Nz([TenderditJaar];"")=-1;IIf(Nz([OmzetPotentie];0) Between 2500001 And 5000000;1;0));0))
 
Te gek. Idd niet aan gedacht dat je dan de -1 moet gebruiken voor een Ja/Nee veld.
Bedankt Octafish!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan