Mac Os 10.9 netwerk en printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
340
Heb een laserprinter die via kabel op een Wifi is aangesloten.
Ik heb de printer via kabel op mijn Mac geïnstalleerd en een proef geprint, perfect.
Die printer staat in een andere kamer en ik zou graag via wifi printen.
Toen ik mijn Mac kocht en dat vroeg in de winkel zeiden ze dat gaat niet, dan moet je een nieuwe printer kopen die de Mac direct herkent.
Vind ik wel raar, is dat zo of willen die mij een printer verkopen.
Weet iemand raad?
 
Is de printer via WiFi of via Ethernet aangekoppeld?

Probeer eens naar Systeemvoorkeuren te gaan. dan naar Printers & Scanners, dan op het plusje, en probeer dan te kijken of de printer daar tussen staat, zonet, kijk dan onder IP en Windows/=.
 
printer is via kabel aan wifi gekoppeld.
Bij systeemvoorkeuren staat alleen de printer daar.
Dus de printer staat op mijn mac.( print met kabel verbinding)
Ik kan inloggen op mijn wifi.
De printer is gekoppeld aan de wifi.
Ik kan de printer niet aan de mac koppelen via wifi.
 
Laatst bewerkt:
"printer is via kabel aan wifi gekoppeld."

Hoe doe je dit? Welke kabel, aan welke wifi?
 
Misschien noemt dat allemaal zo niet.
Ik had op mijn laptop een draadloos systeem om te printen.
De printer is via een printserver aangeschoten met een kabel aan die draadloze router (wifi?).
Dus als ik vroeger moest printen zocht ik draadloos contact met de router en als dan de printer aan stond kon ik printen.
Dus ik ging via een ander draadloos systeem op internet, als ik moest printen moest ik eerst wisselen van draadloos systeem.
Ik begrijp ook wel dat alles misschien een andere naam heeft met afkortingen ed maar ik ben daar niet zo van op de hoogte.
Een vriend die dat vroeger voor mij instelde is verongelukt en in de winkel zijn ze of niet geïnteresseerd of ze weten het ook niet.
Liefst zou ik gewoon weer printen met de mac en als het ff kan ook met mijn parallels desktop.
 
Dus als ik het zo begrijp, heb je 2 routers waarvan de 1 zorgd voor internet en de andere heeft een netwerkprinter waar de printer op aangesloten zit?

Kun je de netwerkprinter met de printer niet aansluiten op de andere router waar ook het internet op zit?
Vervolgens kun je dan via systeemvoorkeuren bij printers de printer toevoegen.
 
Klopt.
De internet router is van Belgacom, de telefoon maatschappij, waar ook tv en telefoon opzit.
Toen die nieuw geïnstalleerd is vond de technieker dat geen goed idee en zou hij dat bekijken.
Door het feit dat de printer normaal ook niet aan staat schijnt dat moeilijker te zijn.
Nooit nog iets gehoord en dat is altijd zo gebleven.
De printer staat in een ander lokaal dan de internet router, dus zou ik een kabel moeten leggen tussen die 2.
Dat kan praktisch niet.
Nu moet ik niet zo dikwijls printen en is dat niet zo een probleem.
Dus als het zou kunnen zou ik dat graag zo houden
 
Dan zul je dus elke keer eerst moeten wisselen van verbinding.
 
ja, maar dat vind ik geen probleem.
Alleen krijg ik het hier niet voor elkaar.
 
Als die nu via wifi verbonden is, moet je hem weer opnieuw gaan toevoegen.
Je printer staat nu nog via bedraad, als je ee nieuwe toevoegd en via de wifi deze kan vinden kun je op die manier printen.
Het kan ook zijn dat de printserver eerst ongestemd moet worden ( dat moet ik hier ook doenen dat kon alleen via windows.).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan