• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro: bestand sluiten zonder opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revolutionary

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Berichten
183
Goedemiddag helpers,

Ik heb weer eens een vraagje. Dit keer heb ik een macro die een excelbestandje opent (in prn formaat), uit dat bestand bepaalde data haalt en vervolgens kopieert in een excelbestand waarin gewerkt wordt. Deze handeling moet in totaal 17 keer uitgevoerd worden (ik heb dus ook 17 verschillende macro's), waardoor er naast het excelbestand waar in wordt gewerkt nog 17 andere bestanden worden geopend.

Nu zou ik de vba-code willen aanvullen met een commando om deze bestanden automatisch te sluiten zonder op te slaan, zodat ik ze niet steeds handmatig moet sluiten.

De volgende regel heb ik al geprobeerd: Activeworkbook.Close
Maar bij het uitvoeren van de macro wordt toch nog steeds gevraagd of ik het bestand wil opslaan

Weet iemand welk commando ik moet opgeven, zodat het bestandje wordt gesloten zonder op te slaan?

Groeten,
Tim
 
Workbooks("wb").Close SaveChanges:=False

gr wim
 
Beste wiki,

Bedankt voor je hulp:thumb:

Jouw stukje vba-code werkt:) Ik krijg nu alleen wel de melding dat er een grote hoeveelheid informatie aanwezig is op het klembord, met de vraag of ik deze informatie in een ander document wil plakken. Dus dan moet ik als nog 17x op 'nee' drukken... Is er ook nog een VBA-code waarmee ik deze melding kan voorkomen?

Groeten,
Tim
 
zet voor wb.close

Application.CutCopyMode=False

gr wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan