• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro knop met celselectie optie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Santanerohelp

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2014
Berichten
42
Beste allemaal,

Ik zou graag willen weten welke optie ik op de plaatst van de rode tekst zou moeten gebruiken om de volgende doelstelling te bereiken;
In bijgevoegd Excel bestand word op tabblad Blad1 data ingevoerd in kolom B
Deze data dient gekopieerd te worden naar Blad2 en vervolgens in volgorde van de Wk.Nr. (Weeknummer) geplakt met de plakfunctie "Transponeren"... vervolgens wordt de data uit Blad1 kolom B verwijderd om nieuwe data in te voeren.

Dit alles heb ik in een Macro opgenomen, echter loop ik natuurlijk tegen de rode regel aan omdat deze constant naar cel B2 op Blad2 verwijst. Ik wil dat de verwijzing naar de eerstvolgende lege cel in kolom B (Blad2) verwijst.

Wie kan mij hiermee helpen svp?

Greetz,
John
Bekijk bijlage Werkmapverzoek.xlsm
 
Probeer het eens met deze macro (zie bijlage)
Code:
Sub KopieerData()
    Dim arr
    arr = Range("B1:B5")
    With Sheets("Blad2")
        .Range("B" & .Cells(.Rows.Count, 2).End(xlUp).Row + 1).Resize(1, 5) = Application.Transpose(arr)
    End With
End Sub
 

Bijlagen

  • Werkmapverzoek MB.xlsm
    19 KB · Weergaven: 34
@MB

Code:
Sub M_snb()
    sheets("Blad2").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).offset(1).Resize(, 5) = [Transpose(B1:B5)]
End Sub
 
@snb: dank!

Uit educatief oogpunt is het natuurlijk beter om niet direct met de beste oplossing te komen... :d
 
MB & SNB,

Hartelijk dank voor jullie geboden oplossingen :thumb:

Ik heb de oplossing van MB gebruikt wat de gewenste resultaat oplevert. MB hartelijk dank hiervoor. De oplossing van SNB geeft mij een foutmelding in de code. Ik heb geen flauw idee wat de reden hiervan is want als ik naar de opmerking van MB kijk dan zou dit de beste oplossing moeten zijn.

Hoe dan ook ben ik zeer tevreden. Nogmaals beiden bedankt.

:) :d

Greetz,
John
 
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je de macro in de codemodule van 'Blad1' zet.
 
Inderdaad snb... code werkt ook ... had een stukje vergeten te laten staan :)
tnx a lot... :D
Greetz,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan