• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro starten dmv link

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat zie je verkeerd. Kijk maar eens naar mijn suggesties op dit forum (een overzicht daarvan kun je zien via mijn profiel)
 
Onderstaand gedeelte begrijp ik niet goed:
Code:
 ActiveCell.Rows("1:1").EntireRow.Select
    ActiveCell.Offset(0, 1).Select
1e regel: Wat is het nut van rij 1 te selecteren?
2e regel: Welke cel door die opdracht geselecteerd wordt, hangt af van het feit welke cel vóór de actie geselecteerd is.
Is dat op voorhand bekend en zeker?
Indien niet, dan heeft die actie geen zin.
Volgens mij is het anders, ik kan namelijk iedere cel met de muis selecteren in de rij en de teksten/koppelingen komen met deze macro altijd in de goede cel terecht. Er dient wel een (willekeurige) cel in de juiste regel geselecteerd te zijn.
Door eerst de rij te selecteren hef ik de selectie van de cel op. Vervolgens selecteer ik binnen de selectie van de rij de juiste cel waardoor de gegevens altijd in de juiste kolom vermeld worden...

@snb: Ik kan alleen je opmerkingen vinden "vermijd select en activate in VBA", zie zo nog geen oplossingen of hoe ik dat moet doen... Zoals het nu staat werkt het, dus vind het eigenlijk wel prima. Mocht je het echt afraden, dan hoor ik graag hoe ik dat moet doen (linkje ofzo)...
 
Dit gedeelte:
Code:
Sheets("I_project").Select
   ActiveCell.Rows("1:1").EntireRow.Select
   ActiveCell.Offset(0, 1).Select
   Selection.Copy
Sheets(nieuw).Select
   Range("A2:I2").Select
   ActiveCell.PasteSpecial
   Application.CutCopyMode = False
kun je vervangen door:
Code:
Sheets("I_project").Cells(ActiveCell.Row, 2).Copy Sheets(nieuw).Cells(2, 1)
Application.CutCopyMode = False
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan