• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro tabbladen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerd81

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Berichten
161
Hallo,

Ik kan het nergens vinden dus stel ik maar de vraag.

Ik wil graag middels een button de tabbladen 1 tm 4 en tabblad 6 en 7 verwijderen. Wanneer op de button geklikt wordt zou ik ook graag de pop-up/melding willen krijgen: "Weet je zeker dat je de tabbladen wilt verwijderen?"

Alvast bedankt
Sjoerd
 

Bijlagen

  • Book2.xls
    21,5 KB · Weergaven: 29
Hallo,

Ik kan het nergens vinden dus stel ik maar de vraag.

Ik wil graag middels een button de tabbladen 1 tm 4 en tabblad 6 en 7 verwijderen. Wanneer op de button geklikt wordt zou ik ook graag de pop-up/melding willen krijgen: "Weet je zeker dat je de tabbladen wilt verwijderen?"

Alvast bedankt
Sjoerd

Sjoerd,

ik wil je wel proberen te helpen, maar wat is het doel van deze knop? Ik snap dat de knop de sheets verwijderd, maar dat kan toch ook vrij snel handmatig...

Houdt de Ctrl knop ingedrukt en selecteer dan de bladen 1,2,3,4,6 en 7, rechtermuisknop kies voor verwijderen en klaar ben je.

gr
 
Hallo Jos,

Dit is idd niet moeilijk. Maar ....omdat er meerdere personen aan dit spreadsheet werken en ik er zeker van wil zijn dat alle tabbladen worden verwijderd (de andere tabbladden zijn gevuld, maar niet altijd van toepassing) wil ik deze macro toevoegen. Nu ik er zo over nadenk is het wellicht ook handiger om bij het sluiten van de spreadsheet deze toepassing te initieren.

Sjoerd
 
Hallo Jos,

Dit is idd niet moeilijk. Maar ....omdat er meerdere personen aan dit spreadsheet werken en ik er zeker van wil zijn dat alle tabbladen worden verwijderd (de andere tabbladden zijn gevuld, maar niet altijd van toepassing) wil ik deze macro toevoegen. Nu ik er zo over nadenk is het wellicht ook handiger om bij het sluiten van de spreadsheet deze toepassing te initieren.

Sjoerd

Hoi Sjoerd,

even het volgende: ik ben eigenlijk ook nog maar een beginner met Macro's. De macro op
Sheet 5 verwijderd nu de sheets en je krijgt eerst een waarschuwing.

Echter...... De namen van de sheets moeten altijd dezelfde naam hebben. Zodra je de naam van "Sheet1" veranderd in "Test1" werkt de marco niet meer..

Misschien dat er andere mensen zijn met een andere oplossing, maar misschien ben je op deze manier ook gered.

(zie bijlage)

gr Jos
 

Bijlagen

  • Book2.xls
    30 KB · Weergaven: 58
...zoiets dan maar? :D
Code:
Sub VerwijderSheets()

    If MsgBox("Let op! Je verwijdert hiermee de sheets 1, 2, 3, 4, 6 en 7!" & vbCrLf & _
              "Zeker weten???", vbYesNo + vbInformation, "Voorzichtig...") = vbYes Then _
              Sheets(Array(1, 2, 3, 4, 6, 7)).delete

End Sub

Groet, Leo
 
ehhh... Sjoerd... Was het goed zo?

Groet, Leo
 
De status is aangepast dus het is/was idd goed zo Ginger. ;)

Bij deze (als)nog een blijk van dank jou kant uit: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan