• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro voor het zoeken in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

marlies1981

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2013
Berichten
10
Beste,

Ik probeer een aanduiding te maken m.b.v. een macro wanneer de waarde van de cel in kolom C niet gelijk is als de waarde die terug komt in de cel in kolom A. Namelij kdeze waarde: LA0495_03-03-11. Wanneer deze wel gelijk is moet er geen aanduiding gemaakt worden.

mvg,
Marlies

Bekijk bijlage Bestellijsten.pdf
 
Marlies,

Ik snap niets van je probleem.
- Wat bedoel je met een "Aanduiding"? Wil je een tekst afdrukken of zo?
- Wat beoelke met "Als de waarde die teruk komt in de cel in kolom A" ? Wil je in kolom C alleen een tekst hebben als er
op dezelfde regel in kolom A de waarde: LA0495_03-03-11 staat? Dit zou eenvoudig met een formule kunnen.

Frans
 
Met een "aanduiding" bedoel ik dat bv;: de cel gekeurd zal zijn indien die waarde die in kolom C staat: bv.: 3mm niet terugkomt in de waarde in kolom A bv.: LA0495_03-03-11 dat deze bv.: LA0495_03-04-11 zou zijn. Dan zou dit direct moeten opvallen.
 
Zoals je ziet in de pdf. zit er op regel 7 een fout. Indien dit zou voorkomen zou deze regel op een of andere manier moeten aangeduid worden. Daar staat er LA0495_03-04-15 en dikte 5mm.
LA0495_03-03-11 is idd een stuk met dikte 3mm. het getal tussen de -**-is de dikte van het stuk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan