• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartJonkman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2014
Berichten
2
Goedendag allen,

Als eerste dank voor jullie nuttige bijdragen op dit forum, hier heb ik al heel veel aan gehad!

Na erg veel gezoek op dit forum kom ik helaas toch niet helemaal verder. Wat is het geval:

In bijgevoegd bestand heb ik een 2-tal tabbladen. het eerste blad bevat mijn ingekorte basisdata. Het 2e blad zou een uitkomst moeten zijn van de macro/VBA.

Ik wil namelijk dat, afhankelijk van welk kwartaal ik selecteer in cel D1, Excel automatisch en ad random 3 nummers uit desbetreffend kwartaal selecteert en deze (het liefst als waarde) plakt in de bijbehorende cellen in het 2e blad.

Ik krijg het voor elkaar om dit uit te voeren op de totale populatie, maar niet kwartaal gebonden.

Kan iemand mij helpen of vertellen dat het niet mogelijk is? :S

Ik hoor graag van jullie!

Hartelijke groet,

Bart

Bekijk bijlage Testbestand.xlsm
 
Alweer een nieuwe registratie van dezelfde persoon.
Zo te zien heb je nog niks gedaan, verdiep je eerst zelf eens in Excel.
 
Alweer een nieuwe registratie van dezelfde persoon.
Zo te zien heb je nog niks gedaan, verdiep je eerst zelf eens in Excel.

Beste zapatr,

Vanwaar dit comment? Voor zover ik weet heb ik mij nooit hier geregistreerd en is dit de eerste vraag die ik ooit hier gesteld heb....
 
Ik krijg het voor elkaar om dit uit te voeren op de totale populatie, maar niet kwartaal gebonden.

Aangezien je dit niet laat zien, houd ik het bij enkele tips

Kijk naar filteren (filter dan op een kwartaal)
kijk naar specialcells (met name o.a. zichtbaar)

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan