• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mail vanuit Excel met oft template

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vexcel

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2015
Berichten
63
Hoi,
Met onderstaande code wordt Email Blast Template v3.xlsm (als bijlage bijgevoegd) geopend en worden de [variabele] velden ingevuld. Zowel het oft - als het excel bestand dienen in dezelfde map te staan. Op mijn prive laptop werkt dit feilloos. Doe ik dit in mijn zakelijke omgeving dat verandert het lettertype, verdwijnen de ENTER's, de alinea indeling en tekens als >. Alles staat achter elkaar. Het lijkt wel of er platte tekst van gemaakt wordt. De mail staat ingesteld op HTML. Enige idee waar ik moet zoeken om dit goed werkend te krijgen in de zakelijke omgeving. Bestand en macro is overigens met kleine aanpassing van het internet geplukt. De macro werkt alleen als een cell onder kolom email is geslecteerd. Ik maak zowel zakelijk als prive gebruik van Office 2016.

Code:
Sub send_email()
    
    Set outlook = CreateObject("Outlook.application")
    
    Set email = outlook.CreateItemFromTemplate(ThisWorkbook.Path & "\template.oft")
    email.htmlbody = Replace(email.htmlbody, "[Name]", ActiveCell.Offset(0, -1).Value)
    email.htmlbody = Replace(email.htmlbody, "[Business]", ActiveCell.Offset(0, 3).Value)
    email.to = ActiveCell.Offset(0, 0).Value
    email.subject = ActiveCell.Offset(0, 1).Value
    email.display

End Sub
 

Bijlagen

  • Email Blast Template v3.xlsm
    28,3 KB · Weergaven: 19
Code:
Sub send_email()
  sn=activecell.offset(,-1).resize(5)  
  
  with CreateObject("Outlook.application").CreateItemFromTemplate(ThisWorkbook.Path & "\template.oft")
    .htmlbody = Replace(Replace(.htmlbody,"[Name]",sn(1,1)),"[Business]",sn(1,5))
    .to = sn(1,2)
    .subject = sn(1,3)
    .send
  end with
End Sub

Wij kunnen natuurlijk niet zien of het template.oft bestand op beide plekken identiek is; vermoedelijk niet.
 
Laatst bewerkt:
snb,
Dank je wel voor je reactie en aangepaste code. Het oft bestand is identiek getest in de zakelijke omgeving. Ik zie dat ik vergeten ben template.oft bij te voegen. Hierbij alsnog met gwijzigde extentie txt omdat oft niet geaccepteerd wordt als bijlage.
 

Bijlagen

  • template.txt
    36 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan