mailmurge geeft getal met '.' ipv ','

Status
Niet open voor verdere reacties.

Govert

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2001
Berichten
17
Ik heb een probleem met de mailmurge functie van Word.
Ik gebruik een Excel sheet als gegevensbestand voor mijn hoofddocument. Nu heb ik in Excel getallen staan (geldbedragen) die ik als veld in voeg in mijn word document. In Excel heb ik het zo aangepast dat ik het bedrag te zien krijg met een komma en dan het aantal centen, dus bv. 118,50 (en niet 118.50).
Nu is het zo dat Word er automatisch weer een punt van maakt dus 118.50 en ik moet echt een komma krijgen...!!
Is er iemand die weet hoe dit op te lossen is?
BvD..
 
Als je in Start---Configuratiescherm---Landinstellingen op tabblad Getallen kijkt, hoe heb je de getallen daar dan gedefinieerd?
 
Hoi :D

Inderdaad (XP...welke versie heb je?) gaat een beetje vreemd om met decimalen in Word met samenvoegen.

Echter is dit d.m.v switches eenvoudig op te lossen!

Ga op uw veld staan en druk ALT+F9, als het een samenvoegveld is ziet u zoiets: { MERGEFIELD "F1" } (F1, staat voor de veldnaam die is bij u natuurlijk anders)
Ga in de veldcode staan en voeg de volgende switch toe:
{ MERGEFIELD "F1" \#0,00 } (dit lijkt een beetje op cellen opmaken in Excel)

Druk nogmaals op ALF+F9, om de weergave van het veld weer normaal te zetten. (Ga op het veld staan en druk 1 keer op F9 om het veld te verversen.

Soms werkt dit niet in 1 keer, en moet u het samenvoegveld opnieuw aanmaken. Terwijl u het aanmaakt, voegt u nu de switch in!

Even voor de duidelijkheid het veld aanpassen doe je in jouw samenvoegbestand VOOR dat je gaat samenvoegen. (en controleer door het verversen of het resultaat goed is)

Dit doe je natuurlijk eenmalig de volgende keer staat de switch goed.

Succes! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan