Mails aan @hotmail.com of @hotmail.nl niet afgeleverd

Sundance

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
320
Beste mensen,

Sinds 1-2 weken komen mails die ik vanaf mijn MacBook Pro (Sonoma 14.2.1) naar inmiddels 2 verschillende hotmail-accounts op Windows pc's verstuur, niet aan.
Bij een van hen loste dat probleem zich op door mij aan zijn Contacten toe te voegen.
Bij de tweede persoon bracht dat niet de oplossing.

Ik heb op internet gezocht maar kom er niet uit.
Dit zijn de drie foutmeldingen van deze middag:
VI1EUR02FT067.mail.protection.outlook.com heeft uw bericht naar de volgende e-mailadressen geweigerd:
DB3EUR04FT064.mail.protection.outlook.com heeft uw bericht naar de volgende e-mailadressen geweigerd:
MW2NAM12FT078.mail.protection.outlook.com heeft uw bericht naar de volgende e-mailadressen geweigerd:


Hoe los ik dit bij mezelf op of bij de geadresseerde?

Groeten, Peter Jan
 
Bij jezelf! Althans, bij de provider die je gebruikt.
 
Ik mijn vraag heb ik vermeld dat ik a) op internet heb gezocht, en b) bij een (1) situatie door mij in de contacten te laten opnemen het probleem gedeeltelijk heb opgelost.
 
Ik mijn vraag heb ik vermeld dat ik a) op internet heb gezocht, en b) bij een (1) situatie door mij in de contacten te laten opnemen het probleem gedeeltelijk heb opgelost.
Dat laatste is geen oplossing. Welke provider heb je waar je vandaan mailt?
Het kan zijn dat die op een blacklist staat vanwege misbruik (door iemand anders).

En ja: Hotmail/MSN/Outlook is een echte Pain In The Ass, als het gaat om mailen.
Soms wil er iemand op mijn IP-range even spammen, waarna ik na het verzenden van een mail naar die servers een mail terugkrijg dat ik weer geblokkeerd ben. :(
 
Ik maak gebruik van de server van een bedrijf ANPV. Ik mail al maanden met beide hotmail accounts. Het is pas sinds kort dat de foutmeldingen bij mij binnenkomen. Ik heb niets in de instellingen met de ANPV-server veranderd.
Maar begrijp ik dat daar de fout kan zitten en dat ik hun systeembeheerder dit moet laten oplossen?
 
Ik heb mijn contact al gesuggereerd en gmail-account te openen. Is dat een goed advies?
 
Ik heb mijn contact al gesuggereerd en gmail-account te openen. Is dat een goed advies?
Sorry, maar dat is pure onzin, en een lachertje als je het mij zegt.
Alsof iedereen daar zin in heeft. Vraag gewoon aan ANPV of ze willen onderzoeken hoe dit kan.
 
Okay. Klip en klaar ;-) Het was een reactie op jouw opmerking over Pain In The Ass. Ik heb meerdere gmail-accounts en zelden gedoe.

Ik heb hun de foutmelding al doorgegeven. Bedankt voor het meedenken.
Mocht iemand nog andere tips hebben, dan houd ik me aanbevolen.
Groeten, Peter Jan
 
Je kan kijken via Mail Tester hoe betrouw de weg naar de ontvanger is.
https://www.mail-tester.com/

Ik ben benieuwd naar de resultaten.
 
Hieronder de schermafbeelding van de test.
 

Bijlagen

  • Scherm­afbeelding 2023-12-27 om 14.47.57.jpg
    Scherm­afbeelding 2023-12-27 om 14.47.57.jpg
    294 KB · Weergaven: 6
Er mag dus wel een hoop gebeuren, klik de pijltjes maar eens open. :)
 
Er staan nogal wat technische meldingen in die mij niets zeggen. Ik kan de uitslag dan beter naar de systeembeheerder sturen.
 
Er staan nogal wat technische meldingen in die mij niets zeggen. Ik kan de uitslag dan beter naar de systeembeheerder sturen.
Groot gelijk! Mocht je zelf een optie vinden om DKIM aan te zetten, doe dat vooral!
En anders kan je dat overlaten aan de systeembeheerder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan