• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Marges spiegelen Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert007

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
12
Goedemiddag,

Ik wil graag net als bij Word de marges kunnen spiegelen bij Excel. Dus bijv. op de oneven pagina's een kleine marge links en op de even pagina's een kleine marge rechts. De bedoeling is dat de pagina's gebonden worden in een A4 map en als je de map open klapt dat je 1 overzicht hebt alsof je 1 pagina hebt met A3 formaat liggend. Wel vreemd dat het overigens in Word wel kan en Excel niet terwijl het uit één koker van Microsoft komt.

Is dit mogelijk?
 
Je kunt (delen van) een Excel werkblad exporteren naar Word.
Evenmin kunnen alle Excel berekeningen in Word uitgevoerd worden.
 
Dank voor je bericht. Het lukt niet om (een deel van) excel of het gehele bestand te exporteren. Als ik exporteren kies dan dan kan ik allerlei bestandsformaten kiezen behalve Word.
Maar ik blijf het vreemd vinden dat bepaalde functies mogelijk zijn in Word maar niet in Excel en andersom terwijl het door dezelfde partij ontwikkeld wordt. Maar het heeft geen meerwaarde om dat hier te ventileren ;) Ik denk dat ik het op mijn eigen manier blijf doen maar het was iets prettiger werken als de optie voor het spiegelen wel mogelijk was.
 
Natuurlijk lukt dat wel: selekteer een gebied, sla op kopieer, ga in Word in een pagina staan en dan plakken maar.
 
Ja met alle respect.... dat is gewoon knippen en plakken maar dan moet ik van alles bewerken en aanpassen in het Word bestand. Als ik in Excel een gebied selecteer (exact 1 pagina groot(A4)) en ik plak het in word dan past alles niet op 1 pagina en maakt hij er 2 pagina's van ondanks dat ik de marges heb aangepast. Dus dan moet je hier allerlei handelingen verrichten waardoor het voor mij geen meerwaarde heeft.

Maar in ieder geval bedankt voor de moeite en de reacties. Ik laat het hier bij en ga op de manier verder als voorheen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan