• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Max. per familie en leverancier zoeken in draaitabel en overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajapack

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2022
Berichten
7
Beste,

Voor het bedrijf waar ik werk, update ik dagelijks een bestand met een overzicht en evolutie t.o.v. de dag ervoor van de stockbreuken. In bijlage heb ik een herwerkte file, waarbij de bedrijfsinfo is weggelaten, toegevoegd.

In het tabblad 'categories' dien ik kolom J t/m kolom P aan te vullen. Tot nu toe deed ik dit door handmatig de drie kolommen uit de draaitabel in het tabblad 'suppliers' te kopiëren en te plakken in kolommen J t/m L in het tabblad 'categories' en door de vier kolommen uit de draaitabel in het tabblad 'references' te kopiëren en te plakken in kolommen M t/m P in het tabblad 'categories'. Dit deed ik voor elke CAT of product family en hierbij neem ik telkens de leverancier of referentie met het hoogste aantal orders.

Nu wilde ik dit automatiseren via een combinatie van de functies MAX en X.ZOEKEN, maar ik geraak er niet uit. Op 'blad 2' heb ik hiervoor een kopie van de draaitabel uit het tabblad 'suppliers' gemaakt, waarbij de familie voor elke rij wordt vermeld (al is dit misschien overbodig?).

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om voor elke CAT of product family in het tabblad 'categories' kolommen J t/m P automatisch te laten invullen bij elke update van de gegevens in het tabblad met de datum van vandaag en na het vernieuwen van de draaitabellen.

Indien dit mogelijk is, zou mijn voorkeur uitgaan naar het gebruik van formules i.p.v. macro's, aangezien ik geen ervaring heb met macro's.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

PS: indien er twee of meer suppliers of referenties zijn met evenveel orders in stockbreuk, is het niet zo belangrijk welke van deze er in het tabblad 'categories' wordt overgenomen.
 

Bijlagen

  • Stockbreuken 081122.xlsx
    341,4 KB · Weergaven: 21
alvast de orders
 

Bijlagen

  • Stockbreuken 081122.xlsx
    383,1 KB · Weergaven: 9
Bedankt, Cow18! Dit is waar ik naar op zoek was.

Is het mogelijk om dit ook uit te werken voor de referenties (= 4 kolommen onder 'reference impact')?
 
bij deze
 

Bijlagen

  • Stockbreuken 081122 (1).xlsx
    384,4 KB · Weergaven: 5
Het tweede deel is niet (volledig) hetgeen ik zoek.

In uw laatste file hierboven zou in het tabblad 'categories' de volgende gegevens moeten komen:

- in kolom P (references) het artikelnummer moeten komen waarvoor de meeste orders zijn;
- in kolom Q (supplier) de naam van de supplier van dit artikelnummer;
- in kolom R (orders) het aantal orders voor dat artikelnummer;
- in kolom S (lead time) de delivery date supplier voor dit artikelnummer (= kolom O in het tabblad '081122').

Is dit mogelijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan