Opgelost mediaplayer EM7080 met firmware NewGui 1.0.0.6 speelt film/serie niet af

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
979
Hoi Allemaal,

Mijn EM7080 heb ik nooit aangesloten gekregen aan mijn pc met Windows 10 pro ), ondanks de adviezen van hier destijds. ( dit in tegenstelling to windows 7 dat ging soepel)
Zodoende zet ik films/series die ik op mijn PC heb staan met de hand op mijn Mediaplayer, en daarna sluit ik deze weer aan op de TV.
Maar ik merkte al gauw dat hij sommige films niet meer kon afspelen ( niet het juiste formaat ? ) .
Zaterdag had ik weer een nw serie die wilde we gaan kijken maar tijdens het begin, hij speelde al, zetten ik de ondertiteling aan en gelijk stopte het beeld met de mededeling wordt niet ondersteund ..
Geen idee wat ik hier aan kan doen. Tuurlijk weet ik dat het oude meuk is, maar loop ik zoveel achter ? en wat is dan een oplossing om mijn films van de pc naar de tv te krijgen ?
Dan k voor jullie meedenken
 
PS. Ik zie dat ik wel erg achterloop als ik zoek naar mediaplayers.
Ik heb in mijn geval ook een Google Chromecast aan mijn tv hangen, alleen die gebruik ik voor mijn telefoon.
 
Je kunt naast vanaf je mobiel ook vanaf een pc, laptop, tablet e.d. naar een chromecast streamen. Voor Max ca 4 tientjes voor wie hem nog niet heeft.
Dat kan oa via veel browsers of via media spelers.
 
Hoi route99, Dank voor je supersnelle reactie .
Ik heb dat wel eens geprobeerd met plex maar dat ging met horten en stoten .
Wat of welke prog kan ik dan beter gebruiken ?
 
Met browsers als Chrome en Opera kun je zo naar Chromecast streamen
 
haha , ik denk ik dat ik er nog een uit het stenentijdperk heb.
Welke chrome cast zou ik dan het beste kunnen kiezen ?
Voor Max ca 4 tientjes voor wie hem nog niet heeft
 
Laatst bewerkt:
Mijn films en serie staan allemaal op mijn PC in een Plex bibliotheek.
Op mijn LG tv, die ook in m'n bedrade netwerk hangt, heb ik de Plex client app staan en dat speelt prima af zonder horten en stoten.
 
Hoi edmoor, fijn dat je ook reageerd. Ik heb nog een "oudere" tv daar kan ik geen apps op zetten.
(8 sep 2000) wat lang al he....:oops:
 
Van je oudere TV maak je simpel een Smart TV met de Google Chromecast met Google TV.
Daar kan je dan de apps zoals bijvoorbeeld Netflix en Disney+ e.a. op installeren.
De Plex app is er ook voor beschikbaar:
 
Laatst bewerkt:
Geweldig edmoor, "er gaat een nieuwe wereld voor mij open " en de Flex app kan je dan op Google Cromecast:D zetten ?
 
De Plex app kan je er inderdaad ook op installeren.
Ik heb 2 TV's in huis en aan beide hangt zo'n Chromecast met Google TV die ik in #11 liet zien.

Op beide TV's kan ik dus de films en series zien die in de Plex Media Server op m'n PC staan.
De apps op die Chromecast kan je dan bedienen met de afstandsbediening die er bij zit.
Met die afstandsbediening kan je ook de TV zelf besturen.
 
Laatst bewerkt:
Edmoor en route 66 , ik ga er mee aande slag. SUPER bedankt voor jullie info.
Ik heb wel een tijd stil gestaan heb ik ik de gaten, maar door jullie weer enthousiast geworden.
Nogmaals DANK👍👍👍
 
De wat oudere mediaspelers kunnen inderdaad de nieuwere bestanden maar moeilijk afspelen, dit komt doordat de firmware niet meer word bijgewerkt zodat de nieuwere bestandsformaten worden ondersteund.
Soms zit het in de videocontainer h264 (oud) ->h265(nieuw)
En soms zit het in de (5.1) geluidsstroom, waarbij Dolby Digital/DTS destijds de max was, is er nu een variatie aan effecten voor 7.1, 7.2, 9.1,9.2 of zelfs 11.1/11.2 kanalen
 
Hoi Whittey, dank voor deze aanvulling , duidelijke info waarom het niet meer "zo lukte ".
Ik kon er ook de eerste instantie geen oorzaak voor vinden, ,maar jou info verklaart het waarom.
Dank hiervoor :D

 
Terug
Bovenaan Onderaan