Medion laptop typt vanzelf.

pierre3947

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2024
Berichten
5
Goede middag,
ik bezit een Medion MD-61676, welke automatisch zelf typt, wanneer ik iets in moet voeren, waar dan ook, het is opeens gekomen bij het opnieuw opstarten s'morgens van de laptop!
Ik heb de vorige dag niets veranderd of ingesteld, enkel Word gebruikt.
Ook springt steeds een pictogram heen en weer, indien ik een (drive)volume open, altijd de bovenste twee, welk volume ik ook gebruik!
Wanneer de/het muis/toetsenbord is verwijderd, blijft het euvel bestaan!
Ondanks bovenstaande toch maar geprobeerd met een extern toetsenbord en muis, geen resultaat.
Ik heb de batterij verwijderd uit de laptop, heb verschillende keren de aan/uit knop lang ingedrukt, dus geen bugs/restspanning meer aanwezig, ook nog verschillende malen accustroom gegeven, geen resultaat!
Spyware programma erop losgelaten, er was niets aanwezig!
En nu weet ik het niet meer, ik vermoed een hardware fout, maar waar?
Maar misschien heeft iemand van het forum nog een suggestie??
 
Is het wat zinnigs wat er getypt wordt? Of zijn het gewoon random aanslagen?
Ik neig bijna te denken naar plakkerige toetsen die blijven haken.
 
Aar,
het zijn Cccccc, maar als ik een andere letter indruk tijdens het spontaan typen, dan krijg ik die letter en plakkerige toetsen zijn niet aanwezig, wanneer ik het toetsenbord heb verwijderd c.q. een extern toetsenbord gebruik, dat was ook het eerste, waaraan ik dacht, dus dat sluit ik uit..
 
Ik denk een technisch probleem erin.
 
Aar,
ja dat is een goeie, een technisch probleem in het laptop toetsenbord, had ik niet aan gedacht.
Dus weer openmaken, batterij eruit, toetsenbord met drie schroeven losmaken, ontkoppelen en dan kijken wat hij doet!
Ik hou je op de hoogte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Kijk eens of hier wat bij staat.
 
De achterkant ligt open, verwijderd is de batterij en het toetsenbord, omgedraaid aangesloten op stroombron, hij blijft gewoon ccccc typen, wanneer er iets ingevuld moet worden, ook blijven de twee iconen op en neer gaan (flikkeren) in een volume.
Weer alles opnieuw opgebouwd en aangesloten, het euvel blijft.
Senso,
ik had hem al open liggen, voordat ik jouw bericht onder ogen kreeg, ik zal vandaag of morgen kijken en proberen of ik daar mijn eigenwijze laptop weer in het gareel kan krijgen!
 
Ik denk dat er ergens een defect zal zijn op de printplaat.
 
Een paar weken geleden kwam ik dit probleem bij de laptop van mijn buurman tegen. Een extern toetsenbord hielp even maar daarna? Weer fout, niet ccccccc, maar 8888888888.

Een betrouwbare computerwinkel constateerde dat in dit geval een onherstelbare hardwarefout het probleem was. Laptop kon afgeschreven worden naar recyclebedrijf.

Helaas, maar misschien toch nog even een reparateur inschakelen.
 
Het schijnt dat ik het euvel gevonden heb!
Bij apparaat beheer in mijn laptop staan bij het toetsenbord twee borden, .... waarom weet ik niet, ik heb maar een vast toetsenbord.
Namelijk HD-toetsenbordapparaat en Standaard PS2 toetsenbord.
Ik had ze al verschillende keren beiden verwijderd, echter zonder resultaat, maar gisteren wilde ik ze weer beiden verwijderen, omdat al jullie antwoorden geen resultaat hadden gebracht, ...... ik bleek bij apparaat beheer alleen maar het Standaard toetsenbord te hebben verwijderd, omdat de muis nog werkte, voordat ik opnieuw wilde opstarten.
Dat heb ik niet gedaan, omdat er niets meer mis was met mijn toetsenbord,, de volgende dag
had ik weer hetzelfde euvel, omdat hij weer zelf ging typen.
Ik heb toen alleen het Standaard toetsenbord weer verwijderd en alles liep weer, zoals het lopen moest.
Bovenstaande handeling moet ik wel iedere keer uitvoeren, wanneer mijn laptop, om welke reden dan ook opnieuw op moet starten, ik heb al gezocht in het configuratiescherm om alleen het Standaard bord te verwijderen en het HD bord te houden, .... maar nog niet gevonden!
Lange Pier en alle anderen, dank voor alle response het is een stomme fout en alleen, omdat ik heel heel slordig was, hoop ik toch dat ik mijn laptop weer gewoon kan gebruiken, zonder dat hij het zelf op een lopen zet.
Als alles zo blijft moet er iets fout zitten bij de drivers van het Standaard bord, maar bij Medion heb ik eerder al alle drivers gedownload en geïnstalleerd in de computer, echter zonder resultaat.
Ik snap er eigenlijk niets van de beide toetsenborden eruit gegooid, een extern bord aangesloten wat ook niet hielp, wat bleef er dan toch nog in mijn Laptop achter??
Prettige avond verder
Pierre
 
Als het toetsenbord van de laptop zelf stuk is, dan blijft het misschien werkzaam als u een toetsenbord aansluit en blijft de kortsluiting. Heel misschien kan je verschillende apparaten van de laptop uitschakelen in de BIOS. Te denken aan camera en WiFi. Wanneer het toetsenbord in deze lijst staat dan doet zich daarna de fout waarschijnlijk niet meer voor.

Het kan een fout zijn in de controller van het toetsenbord en dat is niet te vervangen. Windows kent een opdracht om het toetsenbord uit te schakelen en dan zouden ook signalen van de controller eveneens niet meer opgemerkt worden. Volg de stappen die op deze pagina worden beschreven: https://id.nl/huis-en-entertainment...uwd-toetsenbord-laptop-uitschakelen-doe-je-zo
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan