• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerder tabbladen teglijk verbergen onder 1 wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

ebu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2016
Berichten
4
Hallo,

Graag wil ik in Excel (2010) een aantal tabbladen verbergen onder een wachtwoord. ( zie ook een oude vraag in dit forum)
Alleen zou ik graag willen dat ik meerdere tabbladen met 1 wachtwoord tegelijk kan oproepen/verbergen en dat ze dus ook zichtbaar blijven als het wachtwoord is ingevoerd. (in de oplossing van de oude vraag wordt het tabblad weer verborgen als je naar een ander tabbald gaat?

Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Kan je hier iets mee?
Groet
 

Bijlagen

  • HidingSheetsUsingPassword.xlsm
    19 KB · Weergaven: 93
Hiermee worden blad1 en blad2 verborgen en weer zichtbaar wanneer de code nogmaals aangeroepen wordt met één en dezelfde code.
Er moeten minimaal 3 bladen aanwezig zijn (er moet immers één zichtbaar zijn).

Het wachtwoord = wachtwoord.
Code:
Sub hsv()
Dim sh As Worksheet, ww As String
ww = InputBox("wachtwoord is:", IIf(Sheets(1).Visible = -1, "Bladen verbergen?", "Bladen zichtbaar"))
If ww = "wachtwoord" Then
 For Each sh In Sheets(Array("blad1", "blad2"))
    sh.Visible = IIf(sh.Visible = 2, -1, 2)
   Next sh
 End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor de snelle reacties! ik ga het eens proberen. Laat uiteraard nog even weten of het werkt zoals de bedoeling is! [:)]
 
Ik ben met beide voorstellen aan de slag gegaan, maar ik ben duidelijk geen programmeur

Bij de oplossing van gast0660 krijg ik het wachtwoord gebeuren niet goed werken. Sluiten en verbergen werkt top.

Bij HSV is het wachtwoordgedeelte handig werkend te krijgen. Maar dan moet je als gebruiker er wel op letten om alvorens het bestand te sluiten, de werkbladen weer te verbergen.

De twee stukken code combineren is mij helaas niet gelukt :)
 
En dit kan u bekoren?
 

Bijlagen

  • Verbergen_tonen.xlsm
    31 KB · Weergaven: 68
Of je zet onderstaande code bij in Thisworkbook.
Bij het sluiten van het bestand worden de bladen 1 en 2 weer verborgen en het werkboek opgeslagen.
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim sh As Worksheet
   For Each sh In Sheets(Array("blad1", "blad2"))
    sh.Visible = 2
   Next sh
 ThisWorkbook.save
End Sub
 

Bijlagen

  • twee bladen xlveryhidden en weer zichtbaar.xlsb
    17,1 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Heren,

Dankjewel voor jullie snelle reactie.
Werkt prima nu!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan