• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere criteria voor countif

Status
Niet open voor verdere reacties.

krooked rider

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Berichten
75
Hallo,

Ik zit met twee vragen.

1.
De volgende formule werkt niet hoe ik wil dat die werkt. Er zijn 5 cellen binnen het bereik die aan deze criteria voldoen, maar hij geeft als resultaat 0.

=COUNTIF((Showroom!E9:E29);"=>0""<=16")

Mijn vraag dus waar zit mijn fout? Mijn doel is om alle waarde te tellen tussen de 0 en de 16.

2.
Welke formule telt alleen de cellen waar iets is ingevuld? Om de ingevulde cellen te weten te komen gebruik ik nu de onderstaande formule. Alleen dit is de omgedraaide wereld en werkt niet echt, omdat de range telkens wisselt waardoor de ' 21-' niet meer functioneel is.

=21-COUNTBLANK(Showroom!D19: D29) --> ik heb een spatie tussen de : en de D gezet, omdat die anders dit weergeeft :D.

Een voorbeeldbestand maken zou best wat tijd in beslag nemen, omdat ik dan heel veel moet aanpassen en moet zorgen dat die nog wel weergeeft wat nodig is. Dus vandaar dat ik geen voorbeeldsheet heb toegevoegd

Ik heb al veel posts doorgelezen op het forum maar kon de antwoorden niet vinden helaas. Dus wie kan me helpen??
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Vraag1:
Code:
=COUNTIF((Showroom!E9:E29);">=0")-COUNTIF((Showroom!E9:E29);">=16")
Vraag 2:
Wat wil je hier precies? Tellen hoeveel cellen er niet leeg zijn, of de som van de niet-lege-cellen?
In het Nederlands is het
Code:
=aantalarg().
In het engels
Code:
=COUNTA()
?????

Richard
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde weten hoeveel cellen ingevuld zijn en hoeveel cellen er de waarde 0 t/m 16 hebben.

De formule =COUNTA() gebruik ik nu om de som te krijgen van het aantal ingevulde cellen

En =COUNTIF((Showroom!E9:E29);">=0")-COUNTIF((Showroom!E9:E29);">=16") gebruik ik dus om de bekijken hoeveel cellen er waarde 0 t/m 16 bevatten.

Super bedankt voor de snelle antwoorden!!! :thumb:

Bob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan