meerdere enveloppen maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

menjschel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Berichten
3
Ik wil graag een boel enveloppen printen met ons logo en adres erop (geen geadresseerde). Ik weet inmiddels hoe ik er 1 kan maken. Ik krijg het niet voor elkaar om er meerdere tegelijk af te drukken, zonder telkens opnieuw het commando te geven en het enveloppe-type op te geven.
 
Hai Juliette, :D

Welke Word versie heb je?

Dit kun je doen met afdruk samenvoegen.

Ga naar menu/extra/brieven en verzendlijsten/afdruksamenvoegen.

Kies daar enveloppen.

See Yah! :thumb:
 
Ik wil in Word 2003 enveloppen maken met logo. Het zijn vensterenveloppen en er komt dus geen geadresseerde op. Ik weet inmiddels hoe ik 1 enveloppe moet maken, maar 100 x enveloppeformaat etc. instellen werkt niet echt. Wie weet hoe ik er heel veel ineens kan maken?

Hai, :D

Je gaf gisteren aan mij aan dat je geen gebruik wenst te maken van samenvoegen ivm gegevensbestand (wat je niet nodig hebt)

Je zou dit met een hele ingewikkelde macro op kunnen lossen. (zou ik niet doen)

Je kunt ook creatief zijn, Stel:
* Je maakt een excelbestand met daarin een kolom A met daarin de getallen 1 t/m 100 (het aantal af te drukken enveloppen!)

* Je werkt wel met afdruk samenvoegen kies voor enveloppen.

* Koppel het excelbestand en voeg het veld in. (op een plaats waar je niet gaat typen.

* Selecteer het veld en kies: Opmaak/Lettertype/Verborgen tekst.
Nu verdwijnt het samenvoegveld!
(zorg dat bij Extra/opties/afdrukken/verborgen tekst UIT staat!)

* Nu kun je dus het bestand samenvoegen (naar bestand of printer) en heb je dus precies wat je wilt.

Je hoeft dus nu alleen maar het excelbestand aan te passen om het aantal afdrukken te manipuleren! ;)

Wie niet sterk is moet Slim zijn! :thumb:
 
Hallo Juliette,

Gaat het niet goed dan als je bij bestand -> afdrukken het aantal exemplaren aanpast en dan print?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan