meerdere rijen in userform in meerdere rijen in excel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snapper

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2016
Berichten
15
Hallo iedereen,

hier ben ik terug.
aangezien ik nog niet zo lang bezig ben met vba (enkele dagen) waardeer ik jullie hulp enorm.

mijn volgende probleem (welk ik dacht dat ik het zelf wel eens kon oplossen) blijkt voor mij alweer niet zo éénvoudig.

ik heb een userform waarvan ik de eerste rij kan invullen in meerdere, indien nodig, excel rijen. (lees als het aantal groter is dan 1).
nu wil ik de volgende rijen die ik invul in de userform op de volgende rijen in excel plaatsen.

voorbeeld file: Bekijk bijlage Test (2).xlsm

grtz Snapper
 
edmoor,

dat dacht ik ook, maar ik maar niet de andere rijen uit m'n userform in m'n excel onder de andere.

wil al lopen maar kan nog niet gaan, in vba:eek:

Snapper
 
in ben eruit,
eigenlijk gewoon copy-paste kan ik voorlopig mee verder.

maar ik kan me inbeelden als je een groot userform gebruikt dat dit nogal veel knip en plakwerk is :(

grtz Snapper

Private Sub CommandButton1_Click()

Blad1.Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Offset(1).Resize(CDbl(Me.TextBox1), 7) = Array(Me.Reg1, Me.Reg2, Me.Reg3, Me.Reg4, Me.Reg5, Me.Reg6, Me.Reg7)
Blad1.Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Offset(1).Resize(CDbl(Me.TextBox8), 7) = Array(Me.Reg8, Me.Reg9, Me.Reg10, Me.Reg11, Me.Reg12, Me.Reg13, Me.Reg14)


End Sub
 
Je kan beter slim met een formulier omgaan. Na het drukken op 'toevoegen' worden de gegevens opgeslagen en is het formulier klaar voor de volgende invoer. Na het drukken op de 'toevoegen en Sluiten' worden de gegevens toegevoegd en het formulier gesloten.
 

Bijlagen

  • Test (3).xlsb
    25 KB · Weergaven: 40
VenA,

is natuurlijk veel mooier dan mijn oplossing,
echter hoe sluit ik af zonder foutmelding als ik gewoon heb toegevoegd en daarna besef dat dat mijn laatste toevoeging was.

een leeg form toevoegen en sluiten geeft een foutmelding.
kan ik aan de code toevoegen dat de form moet sluiten en opslaan ook al is de form leeg?

Snapper:confused:
 
Het kan nog erger
 

Bijlagen

  • __nog erger.xlsb
    19,6 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan