• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere (tekst) waardes weergeven uit kolom op basis van waarde andere kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foose123

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2013
Berichten
7
Beste lezers,

Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een Excel sheet met een planning waarin dagen staan en op die dagen worden acties uitgevoerd op verschillende locaties. Nu wil ik een overview maken waarin ik in 1 oogopslag zie welke locaties op welke dag gepland staan.

En verkort voorbeeld;

KOLOM 1 (locatie) KOLOM 2 (dag)

Dubai 1
Parijs 1
Berlijn 2
Barcelona 3
Frankfurt 4
Madrid 2
Rome 3


Het komt vaak voor dat op 1 dag meerdere locaties in de kolom voorkomen en ik wil graag een formule/macro die zegt;

Als waarde van de kolom 2 (dag) = 3, list dan alle unieke waardes in het bereik van kolom 1. In dit geval; Barcelona, Rome.

Is dit mogelijk? En zo ja, hoe doe ik dit?
 
Kijk eens naar de opties van een tabel en van een draaitabel.


Niels
 
Foose,

waarom niet mbv standaard filtermogelijkheden in Excel, zoals in deze bijlage.....
 

Bijlagen

  • Voor Foose23.xls
    32 KB · Weergaven: 41
Thanks voor je antwoord Niels, maar zou je iets specifieker kunnen zijn? Zo'n tabel lijkt meer een rapportage op te leveren dan een opsomming van locaties achter elkaar... Ik ben niet echt (of echt niet) Excel kundige helaas :)
 
Foose,

waarom niet mbv standaard filtermogelijkheden in Excel, zoals in deze bijlage.....


Haije; het is een planning met meer dan 1000 records, waarbij allerlei apparatuur wordt vervangen op bepaalde locaties op bepaalde dagen. De detailplanning is prima voor de technische mensen, maar ik wil een overview maken voor het management waarbij ik snel zie welke locaties er op bepaalde dagen aan de beurt zijn. Dat zou inderdaad met een dergelijk filter kunnen, maar het gaan om meer dan 30 dagen en het kost een manager veel meer tijd om elke dag apart te filteren en dan te bekijken. Bovendien kan de planning veranderen en is het handig als de overview ook dynamisch mee verandert in dat geval.

Ik heb bijvoorbeeld 20 devices verdeeld over 3 locaties die vervangen worden op dag 1 en het zou mooi zijn als de formule al die locaties als text weergeeft als er een 1 staat in de kolom 'dag'. Maar er moeten dus 3 unieke text waardes gefilterd worden uit een andere kolom waar de locatie in staat.
 
Laatst bewerkt:
hier nog 2 mogelijkheden.
- Formules
- Draaitabel
 

Bijlagen

  • Voor Foose.xls
    26 KB · Weergaven: 45
Foose,

hoe ziet je ideale oplossing er dan uit?

Geef dat eens aan in een voorbeeldbestand met fake gegevens.....
 
Haije, bij deze.

Ik heb even een kort voorbeeld gemaakt. Je ziet bepaalde dagen en bepaalde locaties op de eerste sheet en wat ik wil is op het tweede tabblad de aantallen en de locaties. Aantallen is niet zo lastig, maar locaties lukt dus niet. Voor het voorbeeld even met de hand ingevuld wat ik wil.

Nogmaals bedankt voor het meedenken!



Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
Laatst bewerkt:
kijk eens in deze bijlage, dat is toch hartstikke duidelijk?

Wijzig maar eens iets in het eerste tabblad en kijk naar het laatste...

NB: macro's toestaan!!!!
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Foose123 (hs).xlsm
    40,2 KB · Weergaven: 58
kijk eens in deze bijlage, dat is toch hartstikke duidelijk?

Wijzig maar eens iets in het eerste tabblad en kijk naar het laatste...

NB: macro's toestaan!!!!


Thanks! Met die filters erbij kan ik er inderdaad wel wat duidelijks van bakken. Ik ga ermee aan de slag :)
 
Foose,

als je vraag afdoende beantwoord is, wil je dan de status wijzigen in "opgelost"?
 
Done!

Ik moet nu nog iets meer scrollen dan gepland, maar het is prima opgelost zo. Nogmaals dank!
 
Graag gedaan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan