Hoi allemaal!
Ik ben nu al een paar dagen aan het boksen met excel, maar ik krijg niet voor elkaar wat ik wil, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
De situatie:
Op blad1 staan in kolom A verschillende producten, met in in kolom B het aantal verkocht.
Op blad2 is dit ook het geval, maar een deel van de genoemde producten zijn hetzelfde en een deel andere producten.
Op blad3 wil ik de totale lijst van verkochte producten hebben staan. Dus kolom A is een kopie van blad1 kolomA, met daaronder de producten op blad2 die niet in blad 1 voorkomen.
Het probleem:
Hoe krijg ik voor elkaar dat excel automatisch verder gaat met lezen van blad2 aan het eind van de lijst op blad1?
Inmiddels heb ik het gevoel dat ik daar visual basic voor nodig heb, maar daar heb ik geen kennis van.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Groeten!
PS Sorry, er zit geen voorbeeldbestandje bij. Om de één of andere reden gaat er iets fout als ik dat probeer te uploaden.
Ik ben nu al een paar dagen aan het boksen met excel, maar ik krijg niet voor elkaar wat ik wil, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
De situatie:
Op blad1 staan in kolom A verschillende producten, met in in kolom B het aantal verkocht.
Op blad2 is dit ook het geval, maar een deel van de genoemde producten zijn hetzelfde en een deel andere producten.
Op blad3 wil ik de totale lijst van verkochte producten hebben staan. Dus kolom A is een kopie van blad1 kolomA, met daaronder de producten op blad2 die niet in blad 1 voorkomen.
Het probleem:
Hoe krijg ik voor elkaar dat excel automatisch verder gaat met lezen van blad2 aan het eind van de lijst op blad1?
Inmiddels heb ik het gevoel dat ik daar visual basic voor nodig heb, maar daar heb ik geen kennis van.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Groeten!
PS Sorry, er zit geen voorbeeldbestandje bij. Om de één of andere reden gaat er iets fout als ik dat probeer te uploaden.