• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere waardes aan keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

2vogeltje2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
3
Beste allen,

Ik heb een tijd op het internet zitten zoeken, maar heb nog geen oplossing voor mijn probleem kunnen vinden. Vandaar dat ik hier mijn probleem schets en hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Momenteel ben ik bezig om allerlei gegevens overzichtelijk in excel te zetten. Hierbij kan je via een keuzelijst (per maand) zien welke orders en in welke aantallen deze orders zijn aangevraagd. Hier zit mijn probleem. Als ik januari kies, komen de data van januari overzichtelijk onder elkaar. Alleen de bijbehorende aantallen en omschrijvingen krijg ik niet naast de desbetreffende datum.

Nu heb ik de formule om de datum te weergeven ook gebruikt voor het aantal orders. Het probleem is echter dat ik voor iedere nieuwe datum (die niet hetzelfde is als de vorige datum) de formule moet aanpassen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Denk ik te moeilijk of zijn er alternatieven?

Voor het gemak heb ik een vereenvoudigde weergave als bijlage toegevoegd.


Bekijk bijlage Voorbeeld Helpmij.xlsx
 
2vogeltje2,


Kijk in het bestandje.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Helpmij(EA).xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 35
Bedankt voor je reactie Excelamateur!

Sorry voor mijn late reactie, ik had afgelopen weekend geen beschikbaarheid over een computer.

Ik heb je bestand bekeken en de formules voor de andere cellen aangepast. Hierbij stuitte ik weer op hetzelfde probleem. Om dit probleem duidelijker te laten zien, heb ik de lijst verder uitgebreid met gegevens voor februari.

Eerlijk gezegd heb ik geen idee of ik nu wel de juiste formule gebruik. Wanneer ik de gegevens voor januari wil weergeven dan moet ik naar andere cellen verwijzen dan wanneer ik de gegevens voor februari wil weergeven. Het klinkt waarschijnlijk nogal vaag en ik hoop dat de bijlage een wat duidelijker beeld geeft van mijn probleem

In de bijlage zie je dat de omschrijving orders voor februari kloppen, maar dat de omschrijving order voor 5-1-2011 (tweede orders) Z weergeeft terwijl dit XX moet zijn.
Hetzelfde geldt voor het aantal orders. Wil ik de derde order 1-1-2011 weergeven dan wordt de tweede order van 16-2-2011 niet weergegeven.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? En moet ik misschien een andere formule gebruiken?

Alvast bedankt,

Bekijk bijlage Voorbeeld Helpmij2.xlsx
 
Kleine aanpassing op de formule van ExcelAmateur.

Succes,
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Helpmij2(T1).xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 34
Thankyou, bedankt voor je reactie!

Was er zelf nooit opgekomen om <RIJ() te vervangen door >=(RIJ(cel) en door de formule AANTAL.ALS nogmaals toe te voegen. Ben ook niet bekend met dit soort ingewikkelde formules en zal me hier in de toekomst meer in verdiepen. In ieder geval werkt de formule nu, waarvoor nogmaals bedankt!

Zal de vraag als opgelost zetten
 
De voorzet was van ExcelAmateur :thumb: , ik heb alleen in gekopt.

Bedankt voor het op opgelost/afgehandeld zetten en succes met de formule.

Groet,
 
2vogeltje2,

Ik ben een paar dagen weggeweest.
IK heb nog een voorbeeldje gevonden en deze aangepast.

Het werkt zonder Matrixformules.

Het voorbeeld van Thankyou werkt ook goed.

Kijk eens wat je er van vind.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Helpmij(EA).xlsx
    18,2 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan