melding standaardmappen voor e-mail kunnen niet worden geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorsvde

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Berichten
161
Goedeavond,

Ik heb zojuist Microsoft Enterprise 2007 geïnstalleerd. Nu ik outlook wil openen krijg ik de volgende melding. Microsoft outlook 2007 melding standaardmappen voor e-mail kunnen niet worden geopend. Het bestand outlook.ost bevat geen offline mappen. Hij opent dan vul ik de instelling met imap.online.nl in en daaronder mijn emailadres. Daarna krijg ik dus deze melding.Bekijk bijlage 199637

Alvast bedankt!

Gr,
Sjors
 

Bijlagen

  • Melding outlook 2.jpg
    Melding outlook 2.jpg
    32,8 KB · Weergaven: 93
Ik denk dat je beter het pop protocol kan gebruiken. Is het niet zo dat bij IMAP je aan de bestanden op een server kijkt, en bij pop bestanden lokaal hebt staan?
 
Dat kan ik nu sowieso niet instellen. Dat komt omdat het de enterprise versie is. Deze versie heb ik ook op mijn andere laptop staan. Heb ook een samsung S3 en daarom werk ik met IMAP, hierdoor worden alle e-mails gesynchroniseerd. Ook omdat ik dus met 2 laptops werk is IMAP wel makkelijk.
 
Vanuit het WINDOWS configuratiescherm onder mail het exchange profiel weggooien. Daarna outlook opnieuw starten. Hij verwijst nu blijkbaar naar exchange met daaraan gekoppeld de offline email folders (vandaar de .ost melding).
 
ik krijg nu ook de volgende melding:
Kon het profiel niet verwijderen, omdat ik er eerst een bij moet maken. Anders zegt die dat er minimaal 1 profiel moet zijn.
 

Bijlagen

  • Melding outlook 3.jpg
    Melding outlook 3.jpg
    34,9 KB · Weergaven: 66
De melding die jij omschrijft vanuit het configuratiescherm ???? Ergens krijg ik toch het vermoeden dat je een en ander rechtstreeks vanuit Outlook aan het doen bent.

Maar goed, als het niet lukt om dit via de normale weg aan te passen dan kun je dit ook via de registry doen. Eerst Outlook sluiten en dan regedit.exe starten. Ga naar de volgende sleutel -> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\<naam van je outlook profiel> . Dat laatste stukje is standaard "Outlook" maar zou anders kunnen zijn. Exporteer deze sleutel als backup en verwijder daarna <naam van je outlook profiel> . Als je outlook nu start zal hij beginnen met de wizard om een mail account toe te voegen.
 
Die melding die krijg ik inderdaad als ik Outlook start. Ik ga het morgen even proberen. Alvast bedankt voor je reactie!!
 
krijg nu deze melding. Het is dus niet gelukt, helaas.
 

Bijlagen

  • Melding outlook 4.jpg
    Melding outlook 4.jpg
    41,4 KB · Weergaven: 78
Heb je echt het outlook profiel verwijderd via het configuratiescherm van Windows zelf????
 
Heb je dan mijn tip gevolgd om het profiel via de registry te verwijderen.
 
Heb het weer als volgt gedaan. maar krijg weer dezelfde melding.
 

Bijlagen

  • Melding outlook 4.jpg
    Melding outlook 4.jpg
    41,4 KB · Weergaven: 71
  • Melding outlook 5.jpg
    Melding outlook 5.jpg
    94 KB · Weergaven: 71
  • Melding outlook 6.jpg
    Melding outlook 6.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 64
Ok. Ik denk dat ik het snap.

Bij het configureren van een nieuw account moet je niet voor Microsoft Exchange kiezen als type server. Je hebt POP of IMAP nodig, dit staat onder "Server instellingen handmatig configureren"
 
Die optie krijg ik nu dus niet meer. Ook niet nadat ik hem vorige keer opnieuw had geïnstalleerd.
 
Nadeel van mijn andere laptop is nu dat ik hem niet kan opstarten, omdat de oplader waarschijnlijk kapot is.(hoop ik tenmiste), want hij heeft geen energie meer.
 
Nee dat zal. Zodra er minstens 1 outlook profiel is verschijnt de wizard niet opnieuw. Ga via account -> account toevoegen opnieuw naar de wizard of verwijder het outlook profiel nog eens uit de registry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan