met 1 link 2 Iframes openen op zelfde pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

OLYMPIA

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2012
Berichten
5
Hallo
Kan iemand mij helpen hoe ik 2 Iframes kan openen op de zelfde pagina met een klik op een link.

Alvast bedankt
 
hallo CSShunter

Als eerst bedankt voor de snelle reaktie.
Deze oplossing geld voor Frames maar ik heb het over Iframes.


Gerard
 
Hoi Gerard,
Aha, daar had ik overheen gelezen; dan kan het zo:
HTML:
...
<iframe id="iframe1" src="binnen1.htm" width=".." height=".." ... >
...
<iframe id="iframe2" src="binnen2.htm" width=".." height=".." ... >
...
<p><a href="#" onclick="vervangFrames(); return false">Vervang de 2 iframes</a></p>
[JS]<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
function vervangFrames(){
document.getElementById('iframe1').src="binnen3.htm";
document.getElementById('iframe2').src="binnen4.htm";
}
// ]]>
</script>[/JS]

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Hallo csshunter.

Ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb de html code mee gestuurt zo als het er nu uit ziet maar er verandert maar 1 Ifame.
Ik hoop dat jij er wel uit komt ander moet ik een andere oplossing gaan bedenken.

Alvast bedankt voor de moeite.

Gerard


<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html dir="ltr" xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:eek:="urn:schemas-microsoft-com:eek:ffice:eek:ffice" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" >

<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
function vervangFrames(){
document.getElementById('iframe1').src="binnen3.htm";
document.getElementById('iframe2').src="binnen4.htm";
}
// ]]>
</script>
<p><a href="Midnight.htm" onclick="vervangFrames(); return false" target="I1""I2">home</a></p>


<body style="background-color: #008080">

<p><iframe id="I1" name="I1" src="test.htm" style="height: 156px; width: 305px">Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.
</iframe>
<iframe id="I2" name="I2" src="test.htm" style="width: 305px; height: 158px">Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.
</iframe></p>
 
Ah, ik zie wat. :)
Het script maakt gebruik van de ID's die in de html aan de iframes zijn gegeven. Die had ik "iframe1" en "iframe2" genoemd.
Bij jou heten de iframes anders: id="I1" en id="I2".
  • Dan doet het javascript niets, want die kan de "iframe1" en "iframe2" niet vinden.
  • Ook staat de link-regel boven de <body>, en de <head> is niet beëindigd met </head> voordat de <body> begint; en <iframe>'s kunnen niet in een alinea <p> zitten.
  • De <html>-tag heeft rare bijverschijnselen: dat is speciale Microsot-code die er niet in thuis hoort (alsof het een MS Office document zou zijn; maar het is html!).
  • Het beste is de script-functie helemaal onderaan te zetten, vlak voor de </body></html>: dat laat de pagina sneller inladen.

Daarmee kom je uit op iets als:
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
   "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html lang="nl">
<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8">
    <title>Test!</title>
</head>

<body style="background-color: #008080">

    <p><a href="Midnight.htm" onclick="vervangFrames(); return false" target="I1">home</a></p>

    <iframe id="I1" name="I1" src="test.htm" style="height: 156px; width: 305px">
        Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.
    </iframe>

    <iframe id="I2" name="I2" src="test.htm" style="width: 305px; height: 158px">
        Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.
    </iframe>

<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
    function vervangFrames(){
        document.getElementById('I1').src="Midnight.htm";
        document.getElementById('I2').src="binnen4.htm";
    }
// ]]>
</script>

</body>
</html>
Als javascript uit staat, wordt bij een klik op de link nu in elk geval de inhoud van iframe I1 veranderd: van de pagina test.htm naar de pagina Midnight.htm. Het iframe I2 blijft dan zoals het was (op test.htm staan).

Als javascript aan staat, wordt bij een klik op de link ook de inhoud van iframe I1 veranderd van de pagina test.htm naar de pagina Midnight.htm, terwijl het iframe I2 verandert van test.htm naar binnen4.htm (dwz. de naam van de pagina die bij de klik in het onderste iframe moet komen).

Gaat het zo beter?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
___________
PS: Frontpage is erg verouderd en slecht; wordt ook niet meer door Microsoft bijgehouden (die het nu zelf afraadt). Een stuk beter is de gratis te downloaden KompoZer: werkt vrijwel het zelfde, maar is stukken beter! :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo csshunter.

Mijn dank is groot het werkt perfekt.

Nogmaals mijn dank.


Gerard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan