• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met VBA rijen kopieren en plakken alleen de waarden naar de eerstvolgende lege regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pauw Gauwes

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Berichten
82
Heb het nodige geprobeerd aan de hand van reeds eerder gestelde vragen maar kom er met mijn beperkte kennis van VBA niet uit, dus dan maar op deze manier om hulp vragen.

Ik heb een bestand, waarvan de cellen op tabblad1 A23:J23 als invoerregel wordt gebruikt, daar staan ook formules in.
Op hetzelfde tabblad wil ik graag de ingevoerde regel steeds kunnen opslaan zonder formules, bijvoorbeeld vanaf rij A50, zodat ik een overzicht houd van de diverse invoerregels.

Bedoeling is dat de laatste invoerregel steeds toegevoegd wordt aan de eerstvolgende lege regel in het overzicht.

1e handeling
Invoer gegevens op de invoerregels A23:J23
via macro kopie van A23:J23 plakken met alleen de waarden naar de eerste lege regel na A50 = A51

2e handeling
Invoer gegevens op de invoerregels A23:J23
via macro kopie van A23:J23 plakken met alleen de waarden naar de eerste lege regel na A51 = A52

enz.

Alvast bedankt voor een eventuele oplossing
 
Code:
Sub Overzetten()
Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0).Resize(1, 10).Value = Range("A23:J23").Value
End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hoi Roncancio,

Bedankt voor de snelle oplossing, werkt perfect en snap de opzet. Ziet er simpel uit, maar ja je moet het maar weten.

Groet,

Pauw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan