Midrange game pc (550€)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
235
Ik heb hier al eerder een vraag over gesteld maar die build is nu min of meer van de tafel geveegd.

Ik wil een nieuwe PC waarin de nadruk vooral gelegd moet worden op graphics. Ik wil er wat games mee gaan spelen (wel zware games: Assassin's Creed, Battlefield 4, ...) en beeldbewerking gaan doen (zowel 2D (Photoshop) en een beetje 3D). Verder ga ik er mee programmeren. Ik wil de PC zelf in elkaar zetten (dus losse componenten bestellen) om geld te besparen. Mijn budget is 550 euro, en dat betekent geen cent meer dan dat. Ik heb twee builds bedacht: een met een R7 260X GPU en de andere met een Geforce GTX 750 Ti. Beide builds zijn ongeveer even duur (en onder de 550 euro omdat ik niet bij Azerty ga kopen).

Verklaring bij het verschil in moederbord: De 990FXA ondersteund een 2e videokaart beter dan de 990XA. Aangezien de GTX 750Ti geen SLI ondersteund en de R7 260X wel Crossfire, ga ik ervan uit dat als ik de videokaart een keer ga upgraden dat ik er dan een tweede bijzet in plaats van vervang (bij de R7 dan). Omdat dit sowieso niet kan bij de Geforce ga ik dan niet voor het duurdere moederbord.

Ik vroeg me dus af welke build ik het beste kan kiezen, en, in het geval van de GeForce GTX 750 Ti, of ik ook beter een wat zwakkere voeding kan kopen (450-500W) voor wat minder geld? En ik vroeg me in het algemeen af of deze build goed is (zit er ook genoeg koeling in?).
 
je kan beter dit doen ---> link betere processor en de gtx 750 ti is beter dan de r7 260x je had een te duur moederbord gekozen voor dat budget
met deze processor is ook goed voor beeld/video bewerking wat ik wel zou dan als je wat verder heb gespaard is deze er op doen zodat je de cpu kan overclocken dat is wel aan te raden
meerdere videokaarten is pas handig als je op meerdere beeldschermen gaat gamen ik weet niet of dit het geval is maar zo niet dan zou ik eerder een betere videokaart gaan kopen dan er een bij te doen
 
Laatst bewerkt:
Ik had juist dit moederbord gekozen omdat deze een optie heeft voor front USB 3.0, deze heeft dat niet.

Als je meerdere videokaarten met SLI/Crossfire gebruikt kan je niet alleen meerdere beeldschermen aansluiten (dit ga ik niet doen en de 750Ti kan er 4 aangesloten hebben), maar je hebt als het goed is ook een FPS verdubbeling, ook op een enkel scherm. Dat is de reden dat ik Crossfire overweeg.
 
je zou eventueel nog dit moederbord kunnen kiezen, maar ik snap niet wat je bedoeld met een optie voor front usb 3.0 als het goed is moet er toch een kabel in de behuizing zitten die dat regelt of ben ik nou mis
 
Je moet inderdaad een kast hebben met een USB3.0 poort (en een kabel daarvoor), maar er moet ook een header zijn waar die kabel aan verbonden kan worden. En die zit op het moederbord (of niet). Dat moederbord dat jij adviseert heeft wel zo'n header en ik snap eigenlijk neit waarom ik deze niet eerder overwogen heb (of überhaupt gezien). Bedankt voor de goede tip!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan