Mijn Interne Card Reader/Writer wordt niet herkend door mijn PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sivlon

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Berichten
16
Hallo,

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe PC gekocht met een interne card reader/writer.
Toen ik de PC net had zag ik altijd dat er veel apparaten stonden onder "Apparaten met verwisselbare opslag", die waarschijnelijk verwezen naar mijn interne card reader/writer.
Vandaag ging ik de card reader/writer voor het eerst gebruiken; dus ik stop de 1GB sd kaart van me camera erin en hij werkt.

Nadat ik de SD kaart eruit heb gehaald, verdwijnen oppeens alle apparaten behalve me DVD rw Station onder "Apparaten met verwisselbare schijf", en me interne card reader/writer reageerd niet meer op mijn SD kaart.

Overige informatie:
-Ik heb vandaag me PC gereformateerd, omdat ik er wat problemen mee had. (ik weet niet of dit de oorzaak kan zijn omdat ik de interne card reader/writer niet gebruikt heb voordat ik me pc gereformateerd had).

-Vista Ultimate 32 bit.

-Ik heb de winkel gebelt waar ik de PC gekocht heb, en het ligt niet aan de drivers want die zijn er niet, het zou inprencipe gelijk moeten werken zodra die aangesloten is (zoals die de eerste keer ook werkte).

Hulp wordt erg gewaardeerd.

Bedankt,

-Sivlon
 
Maak je gebruik van "hardware veilig verwijderen"? Bij cardreaders is dit soms niet nodig, want kunnen ze de cardreader daadwerkelijk verwijderen (opnieuw opstarten zou dat probleem moeten verhelpen) bij andere cardreaders is veilig verwijderen dan weer wel nodig.

Is het een merkpc of een pc die ze in de winkel voor je in elkaar hebben gestoken, in dat laatste geval hebben ze mss een foutje gemaakt waardoor de cardreader niet genoeg spanning krijgt. Download in dat geval even de handleiding van het mobo en kijk over welke aansluiting het meeste spanning staat, meestal is dat degene waar de cardreader op moet komen, vijs dan even de kast open en controleer dit.
 
Bedankt voor je reactie.

Het is wel een PC die ze in de winkel zelf hebben in elkaar gezet.

Aan de aansluiting ligt het niet, dat heb ik al bekeken.

Ik denk dat het aan de registry ligt, maar ik weet niet welke ik moet verwijderen :(
 
even de pc openen en trek hem er maar even opnieuw uit, en ook het stroomkabeltje ff controleren.

daarna moet ie het weer doen:thumb:
 
.

Ik denk dat het aan de registry ligt, maar ik weet niet welke ik moet verwijderen :([/QUOTE]


Onzin:confused:
 
Er zijn cardreaders die niet herkend willen worden zolang er een restspanning aanwezig is, een ATX reset kan dan uitkomst bieden.
ATX reset-> stekker uit het stopcontact en enige malen de powerknop een paar seconden indrukken, stekker weer aansluiten en pc starten (en hopen dat de pc de cardreader nu wel wil herkennen)
 
Hartstikke bedankt iedereen voor jullie replies.
En sorry voor de domme opmerking over registry files (ben niet zo'n computer expert :p , maar dit had is geholpen wat jaren geleden toen me DVD drive niet werd herkend in windows).

Maar dit heeft gewerkt:

Er zijn cardreaders die niet herkend willen worden zolang er een restspanning aanwezig is, een ATX reset kan dan uitkomst bieden.
ATX reset-> stekker uit het stopcontact en enige malen de powerknop een paar seconden indrukken, stekker weer aansluiten en pc starten (en hopen dat de pc de cardreader nu wel wil herkennen)

Hartstikke bedankt maestro, dit is nieuw voor mij, weer wat geleerd :p, maar het werkt allemaal weer :thumb:
 
cardreader wordt niet meer herkent

Er zijn cardreaders die niet herkend willen worden zolang er een restspanning aanwezig is, een ATX reset kan dan uitkomst bieden.
ATX reset-> stekker uit het stopcontact en enige malen de powerknop een paar seconden indrukken, stekker weer aansluiten en pc starten (en hopen dat de pc de cardreader nu wel wil herkennen)

Hallo Maestro, na een anderhalve dag bezig te zijn geweest met systeemherstel en dergelijke had ik weer internetverbinding doch werden nog steeds mijn DVD- schrijver, Cardreader en USB aansluitingen niet herkend.

Nadat ik uw tip had gevonden op deze site heb ik uw advies opgevolgd en waarachtig....ALLES funktioneert weer perfekt onder mijn nieuwe Windows 7. Zelfs mijn persoonlijke wijzigingen qua kleur en dergelijken waren weer helemaal terug en sindsdien geen enkel probleem meer gehad! Mijn grote dank voor uw wijze raad al weet ik nog steeds niet hoe alles zo gekomen is....Zal wel een raadsel blijven ;-))
Vriendelijke groeten uit winters Rotterdam aan u,
PHILIPS578
 
Je reageert op een ouder topic. Fijn dat je de zaak werkend hebt gekregen.
Mocht je hier nog meer willen weten kun je zelf een topic starten.
Hier gaat een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan