Mini itx game systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

lhjlu

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
102
Beste lezers,

Ik heb via tweakers een mini itx game systeem gemaakt die ik zelf in elkaar wil zetten.
Mijn doel met de pc: gamen en school.
Eigenlijk wil ik het budget zo laag mogelijk houden, nu is het bijna 1000 euro, het liefst wil ik net onder de 800, waarschijnlijk kan dit niet, ik zou graag dat bedrag willen hebben inc. de randapparatuur. Dit is de pc+ rand apparatuur: http://tweakers.net/gallery/452973#tab:wenslijst
De pc hoeft niet heel stil te zijn, maar ik wil wel graag dat het niet een herriemaker is, prestaties gaan voor geluid.
Ik vroeg me af of die videokaart op het moederbord paste en in de kast. Verder suggesties zijn welkom. Zelf vind de kast iets te duur, ik had deze kast gevonden: http://nl.hardware.info/nieuws/28648/cooler-master-elite-120-advanced-mini-itx-behuizing alleen ik weet niet zeker of alles erin kan.
Die coolermaster kast vind ik zelf er ook chic uitzien, alleen ik kon hem bij tweakers niet vinden. Bij de pc zit nu een overklokbare processor met een z77 moederbord, ik heb geen verstand van overklokken, maar ik dacht dat dat misschien handig kon zijn bij bepaalde games en als ik meerdere programma's op de pc aan heb staan, als het geen nut heeft zou ik hierop het meeste willen bezuinigen, ik zou liever niet op de videokaart bezuinigen, want ik heb gehoord dat je met de 7850 vlot kan gamen. Ik heb nu nog een laptop, de packard bell tj77. Ik wou eerst geen pc omdat dat veel ruimte in beslag zou nemen, en dat heb ik nou eenmaal niet, dus bedacht ik dat ik liever een klein systeem wou hebben. Windows kan ik goedkoper krijgen via Slim, dit hoeft niet in mijn budget. Mijn laptop kan games als FIFA12, League of Legends, Saints row en skyrim amper aan, dat vind ik jammer, want vooral Fifa wat ik vaak speelde, speelt nogal schokkerig.
Als iemand nog suggesties en tips heeft, dan hoor ik het graag!

B.v.d. Lhjlu
 
Laatst bewerkt:
Je pc is klein en heeft niet veel airflow ik raad je dan ook aan om niet te gaan overklokken en daar is je systeem wel op gericht
Je huidige processor koeler past niet in de kast deze is veelte groot
je zult het op een kleine scythe katana of iets dergelijks moeten houden
de processor zit heel dicht op de videokaart je kunt dus geen brede processor koelers aanschaffen

de videokaart past prima in de kast zolang deze max 2 sloten breed is en niet meer
de voeding kan ook goedkoper 500watts is meer dan zat
als je budget toch 800 euro is voor de pc dan heb je geen geld voor een SSD en je zult dan ook heel erg moeten inleveren op de videokaart

Ik denk dat het dan zoiets word klikerdeklik het is 100 euro over budget...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Firest0rm!
ik had al een vermoeden dat de koeler niet paste.
Maar ik wil liever die coolermaster kast, zou de koeler daar wel in passen?
Want die is maar 45 euro en daar kunnen gewone atx voedingen in en grote videokaarten. Trouwens ik was vergeten te vermelden dat het budget 800 voor de pc zelf is. En zou je eerst ook alleen een ssd kunnen nemen en dan later(als ik meer geld heb) een gewone hdd erin zetten en daarop al mijn documenten etc. zetten, en dat ik op die ssd alleen windows en een aantal games zet? En is het mogelijk dat het moederbord goedkoper kan? Ook hoef ik niet zo'n duur beeldscherm, ik neem genoegen met bijv. dit: http://tweakers.net/pricewatch/280670/samsung-syncmaster-s19a300n.html Maar als het nog goedkoper kan, graag!

Groeten Lhjlu
 
die coolermaster behuizing kan ook geef me even dan kom ik weer met een winkelmandje
waarschijnlijk heb je dan toch het budget voor een SSD

wel nog een vraag wie gaat de assemblage doen jij of de winkel?
en moest er ook nog windows bij?

EDIT: de behuizing is nog niet te koop in nederland...
ik quote dit ook van dat artikel
De Cooler Master Elite 120 Advanced heeft een adviesprijs van 45 euro zou vanaf eind juli leverbaar moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt firest0rm.
Dan is mijn vraag opgelost , en wacht ik nog 2 maandjes, want ik wil toch misschien dan iets meer gaan uitgeven. En assemblage zou ik wel graag zelf willen proberen, nog nooit gedaan, maar eens moet de eerste keer zijn, dat had ik in mijn eerste bericht gezet xD geen assemblage, en windows kan ik via Slim voor 10 euro ofzo of 15 euro krijgen. Hierbij sluit ik dit topic, toch bedankt voor je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan