mkdir attributes

Status
Niet open voor verdere reacties.

harolda1980

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Berichten
488
Ik heb een mapstructuur aangemaakt met Mkdir in mijn programma. Alleen laat hij zich niet verwijderen, er schijnen geen attributes aan te zitten.
Mijn vraag is hoe kun je dit toevoegen of wijzigen.

Nu zijn mappen dus definitief!
 
Toegangsfout bij path of kan path niet vinden is de foutmelding die ik krijg. Terwijl ik de mappen wel zie in mijn verkenner.
 
Ik kwam het volgende tegen: Het mislukt omdat er nog mappen/bestanden staan in die map:

Because there are files in the folder you are trying to delete. Use the Kill statement to delete files then remove the folder...either that or use
objFolder = "Path to folder"
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
objFSO.deletefolder objFolder

Kan natuurlijk ook zijn dat je geen toegangsrechten hebt tot de map, bijv. niet het recht om de map (of de bestanden/mappen die erin staan) te verwijderen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zie hier de code maar de mappen zijn met geen beweging te verwijderen. En ze zijn helemaal leeg nog.

Code:
RmDir "W:\INSTAT\Eindejaarstellijsten\instat\2011\2012\vestigingen a\utrecht"
 
Ik heb mijn vorige posting aangepast. Probeer eens de methode die daar genoemd wordt?
NB: De map kan wel leeg eruit zien, maar er kunnen verborgen (systeem-)bestanden instaan, zoals Desktop.ini etc.

Tijs.
 
Nee weer fout 76: Kan het path niet vinden.
Ik hoorde ook dat er attributes miste maar geef ik die mee met aanmaken?
 
Zou zomaar kunnen dat je wel degelijk een typefout maakt in de mapnaam.
RmDir "W:\INSTAT\Eindejaarstellijsten\instat\2011\2012\vestigingen a\utrecht"
Zou bijv. verwachten dat het eigenlijk zou moeten zijn:
RmDir "W:\INSTAT\Eindejaarstellijsten\instat\2012\vestigingen a\utrecht"
of
RmDir "W:\INSTAT\Eindejaarstellijsten\instat\2011\vestigingen a\utrecht"

Je kunt het overigens makkelijk testen of de map bestaat (en dat je er toegang toe hebt):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> "W:\INSTAT\Eindejaarstellijsten\instat\2011\2012\vestigingen a\utrecht"
Krijg je een fout / lukt dat niet, dan bestaat de map niet of je hebt geen rechten.

Tijs.
 
Ja die foutmelding krijg ik.

Enig idee hoe ik de rechten wel kan krijgen?

En dan natuurlijk de volgende vraag, hoe maak ik dan wel mappen aan waar ik de rechten voor heb via VBA.
 
Weet je wel zeker dat de map bestaat? Daar schreef ik al wat over (dat je padnaam een beetje raar overkomt: een map 2012 in een map 2011).

Verder heb ik geen tips.

Tijs.
 
Ja dat is nog een fout in het programma. En die neem ik ook over in mijn paden om nu te testen.
 
En verlies je svp niet in attributen want die hebben hiermee niets te maken.
Test maar met:

Code:
mkdir "W:\snb"
rmdir "W:\snb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan