Moederbord 785-E51 met Phenom II X2 550 <-- upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolfsflames

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Berichten
125
Ik heb nu de een computer met een moederbord 785-E51 met Phenom II X2 550. Is het wijs om deze te upgraden naar de Phenom II X4 965 of zelfs de Phenom II X6 1090T?

Zal ik hiermee winst behalen op spellen?

Graag jullie reactie. Bedankt alvast.
 
Als de spellen overweg kunnen met meerdere cores wél. Verder hangt een en ander ook af van de prestaties van je grafische kaart en je hoeveelheid interne geheugen
 
Dan heeft een betere videokaart veel meer zin. De processor is natuurlijk ook geen topmodelletje, maar de GTS250 upgraden naar een ander model is zinvoller.
Welke videokaart dan geschikt is hangt er een beetje vanaf welke spellen je gaat spelen en hoeveel geld je er voor over hebt.
 
Als je dr een dikke kaart instopt, kijk dan ook gelijk even naar het merk en type voeding ...
 
Dit zijn de stats:
AMD Phenom II X2 550 3.1GHz 7MB AM3 Black Box
MSI 785GM-E51 AMD 785G, SATA2 RAID, HDMI
OCZ 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0 Gold LV
OCZ Voeding StealthXStream 500W
Point Of View Videokaart PCI-e GeForce GTS250 512MB DVI/HDCP

Hebben jullie nog een videokaart die je me kan aanbevelen?
 
Dan zal je toch eerst een budget moeten geven ;)

Tevens kan je misschien nog proberen een of 2 cores te unlocken, volgens MSI is het moederbord daar geschikt voor, en dat kost je niets ;)
 
Hallo, cores unlocken? Hoe dan? :p Mijn budget ligt eraan wat de performance doet. Als ik voor 150 euro een leuke videokaart op de kop kan tikken (evt tweedehands), die daadwerkelijk beter is dan mijn huidige, dan is dat goed :)
 
tutorial voor te unlocken:

http://www.overclock.net/amd-cpus/535501-amd-k10-5-core-cache-unlocking.html

(mocht het lukken moet je mogelijk wel windows opnieuw installeren omdat je van 2-->4 cores gaat)

voor 150 euro is de AMD 6870 het beste qua prijs/prestatieverhouding ;) alleen is het dan wel aan te raden om de cores geunlockt te hebben/ een quadcore te hebben anders kan je cpu de videokaart niet bijbenen

succes!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Ik ga proberen te unlocken dan :)

Maar ik koop altijd bij 4launch en daar zie ik die kaart niet zo tussen staan...

Alleen ook even kijken hoe ik in de bios kom :eek:
 
Laatst bewerkt:
Hij staat er wel gewoon tussen hoor, zie link met zoekactie op 4launch:

http://www.4launch.nl/shop/#p-3-type-Radeon HD6870

Echter is de kaart daar net over de €150. De Sapphire versie die je daar ziet is een prima kaart! (merken van de kaarten verschillen onderling vaak weinig qua prestaties, alleen de koeling is wel vrij verschillend)

Bij andere winkels is hij wat goedkoper, zie ook:
http://tweakers.net/pricewatch/271551/sapphire-hd-6870-1gb-gddr5-pci-e.html#tab:prices

Mocht je echt onder de €150 willen blijven en bij 4launch wil kopen kan je ook voor een HD6850 kiezen:
http://www.4launch.nl/shop/#p-3-type-Radeon HD6850

Echter id de HD6870 wel een stuk beter/meer bang for buck

P.s. De bios kom je in door op f2 of del te drukken bij het opstarten van de computer voordat windows ingeladen worden (bij het allereerste wat je te zien krijgt wanneer je de pc aanzet, tevens staat op dit scherm welke knop je in moet drukken). Succes met unlocken!

P.s. 2: nu ik nog een keer op mijn linkje klik van 4launch, zie ik ineens een XFX versie er tussen staan voor 155 euro. Deze is wel met de standaardkoeler van AMD, mocht je die kiezen moet je er rekening mee houden dat deze wat meer lawaai maakt dan bijvoorbeeld de Sapphire. Qua prestaties zijn ze wel gewoon gelijk zoals al eerder gezegd
 
Laatst bewerkt:
Thx, ik heb het geprobeerd alleen mijn computer starte niet meer op dus dat werkte niet. Nu is de BIOS weer gereset. Dus ik moet gaan voor de HD6870 en dan eigenlijk een Phenom x4/x6?
 
Hangt er vanaf om welke spellen het gaat en hoeveel geld je er voor neer kunt leggen.
 
Arma 3 eigenlijk :p

Maar ja budget ik wil gewoon een goede prijs kwaliteit verhouding. Dus een 150 euro voor een videokaart dat lijkt me redelijk.

Dus misschien nog een leuke tweedehands kaart als aanbeveling?
 
Laatst bewerkt:
Deze zijn niet meer aan te komen... Welke raden jullie nu aan. Graag wel een x4 processor. bedankt
 
Graag even een nieuwe topic aanmaken en eventueel naar deze verwijzen. Oude topics mogen met rust gelaten worden. Ook al is het je eigen topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan