Monitor kopen (laptop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ryan138

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
34
hallo,

Ik wil graag een monitor kopen voor mijn laptop omdat ik die 15.6 inch te klein vind.
Maar nu vraag ik me af of ik rekening moet houden met bepaalde dingen zoals grafische kaart enz.
Ik wil hem alleen gebruiken als hoofdscherm en niet als 2e scherm.

Kan dit? zo niet, waarop moet ik allemaal letten?

alvast bedankt

Ryan
 
Ik denk dat in deze link wel een heleboel nuttige aandachtspunten staan. Kijk vooral ook aandachtig naar het stukje m.b.t. de grafische controller en de hoogteverstelling van de monitor.

Zoek je een splinternieuwe of mag het ook een 2e hands zijn?
 
waar kan ik zien tot welke resolutie mijn grafische controller kan ondersteunen?
het liefst koop ik hem nieuw, ik ben niet van plan om een van 24inch + kopen maar meer rond de 22inch.
 
Kijk eens naar de specificaties van je laptop. Wat staat daar?
 
Video Card:
You Have: Intel(R) HD Graphics 3000

Dit is alles wat ik kon vinden over de videokaart
 
Asus x501A
processor: intel (r) core i3-2330M cpu 2.20GHz
ram: 4gb
64-bits besturingssysteem, x64-processor
 
oke... maar als ik zo kijk kan ik er geen eentje vinden die hij kan ondersteunen :(
 
Jawel,
de meeste (zo niet alle modere) monitoren voldoen in ruime mate aan die resolutie. Het betekent alleen dat je niet de volle 100% van de 'kwaliteit' van de monitor kunt benutten.
Andersom was beroerder geweest : als de nieuw aan te schaffen monitor slechts een lagere resolutie aan zou kunnen dan je grafische controller.
 
dus deze monitor kan ik gebruiken? ik heb verschillende aansluitingen aan de rechter zijkant van mijn laptop de enige die ik herken zijn sd adapter, hdmi en uiteraad usb ;p
 
Je schreef dat je niet van plan was om een 24" te kopen, maar je gaat 't wel doen................
Ja, qua resolutie gaat het ding wel werken, nu de aansluiting nog..............

Wat de aansluitingen betreft : ik postte eerder vandaag een linkje met daarin o.a. álle specificaties van jouw eigen laptop (!) waarin je dus álles kunt vinden over de aansluitingen. Lees dat linkje door en kijk wélke aansluitingen je laptop heeft en kijk vervolgens welke aansluitingen de monitor heeft. Ik weet het al : nu jij nog! Een heel klein beetje zelfredzaamheid : lees : de tot je gekomen informatie even doorlezen / vergelijken 'scherpt' de geest. ;)
 
Laatst bewerkt:
met die link refereerde ik of de resolutie kon maar bedankt. En ja eigenlijk een stomme vraag over de aansluitingen maar na een hectisch dagje denk ik niet zo scherp meer. thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan