Mp3 tracks afspelen

Dre25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2024
Berichten
3
Hallo,

Sommige mp3 tracks die ik op een micro sd kaart van 32Gb heb gezet om in de auto te kunnen afspelen, wordt op dubbele snelheid afgespeeld en op de
laptop wordt die zelfde mp3 muziek nummer wel op normale snelheid afgespeeld. Weet iemand hoe je een mp3 nummer kunt bewerken zodat het nummer ook in
de auto op normale snelheid wordt afgespeeld? Ik heb met verschillende software geprobeerd maar zonder resultaat.
 
Ik zou even kijken naar de juiste bitrate en gelijkwaardige settings. En anders even door Handbrake halen.
 
Normaal gesproken gebeurt dit niet; een correcte mp3 wordt overal op dezelfde manier afgespeeld. Dus het ligt ofwel aan die (specifieke?) mp3, ofwel aan de speler in de auto. Is de software daarvan up-to-date?
 
Bedankt voor jullie reacties ;).

De bitrate staat op 128 en de speler in de auto is up-to-date en wat is handbrake en hoe werkt dat?
 
Al gegoogled naar Handbrake?
 
Ik heb Handbrake gedownload en geïnstalleerd en ga het nu uit proberen. bedankt alvast;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Ik weet overigens niet of je wat aan Handbrake hebt; dat lijkt meer voor video bedoeld. Je kunt geluidsbestanden wellicht beter analyseren met Audacity.
 
Ik weet niet of het mag, maar zou je een foute MP3 kunnen uploaden en de downloadlink hier plaatsen ?
Welke speler in de auto heb je ?
 
Ik weet dat soms de index van een MP3 muziek beschadigd is, en dan klopt de afspeeltijd soms niet, en blijkbaar hebben sommige spelers een eigen manier om hier mee om te gaan.

Handbrake fixt dit door de MP3 opnieuw op te bouwen.
 
Bitrate van de bestanden zal waarschijnlijk het probleem zijn ja. Of er zit een brok metadata aan dat bestand vast waar je radio zich in verslikt.
Het kan ook zijn dat de formattering van je USB gewoon niet lekker is. Meestal willen die auto-spelers een schijf is is geformatteerd volgens FAT32. Heb je het ook al met een andere schijf geprobeerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan