Multiboot + Norton Ghost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chezzie

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Berichten
22
Hallo beste forumgebruikers

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem.

Voor een ICT opleiding hebben wij bepaalde systemen met Windows 98,Windows 2000 en Windows XP.

Nu moet hiervoor een imagesysteem komen (solution suite waarschijnlijk). Elke besturingssysteem moet apart kunnen worden teruggezet en Ghost moet kunnen worden opgestart via het multiboot menu. (BootMagic)

Iemand een idee hoe ik dit aanpak? Het werkt nu wel maar hoe het in elkaar zit heb ik geen idee van. De oude systeembeheerder is toen "weggegaan" en heeft niet achtergelaten hoe hij dat gedaan heeft. Hopelijk kan 1 van jullie mij dit uitleggen.

Alvast bedankt.
 
Heb een oud systeem teruggevonden waar het op draait. maar vraag me niet hoe. Image terugzetten word eerst een soort 98 geladen. Daarna komt het ghost in beeld en start hij automatisch het terugzet-proces.

Hoe krijg ik dit voor elkaar???

Ghost staat op een partitie samen met bootmagic. Via bootmagic krijg ik de opties Systeem starten en Systeem herstellen. Starten gaat hij na het besturingssysteem wat op dat moment via de image er op staat. Wil men een ander windows moet die eerst via het 2e (Systeem herstellen) er op gezet worden.

Systeem herstellen geeft een menu met hierin een aantal opties: 98 terugzetten XP terugzetten en XP terugzetten.

Nu moet dit voor een nieuw systeem ook gaan werken. Helaas kan ik de oude hdd niet in de nieuwe hangen dus iemand enig idee hoe dit werkt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan