• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na filter optelsom andere kolommen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wtr3009

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Berichten
20
Wie kan mij helpen met het volgende:

Als ik in een Excel file een filter plaats wil ik van de gevonden waarden in een NIET gefilterede kolom de totalen uit een andere kolom optellen.
Hoe doe ik dit?

Ter verduidelijking heb ik een voorbeeldbestand meegezonden!

BvD

Gr. Wtr3009

Bekijk bijlage SomOpAndereGefilterdeKolom.xlsx
 
Dat is lastig. Omdat de SOM functie wat je zou kunnen gebruiken al reeds is ingestelde een bepaald gebied.
Dus de uitkomst blijft het zelfde.

Ik heb wel een andere oplossing voor jou. Hopelijk is dat voor jou ook werkbaar.

Zie bijlage, tabblad Oplossing. Rechtsboven zie je drie cellen met de kleur geel.
Hierin heb ik het zelfde voor jou gemaakt maar dan met een draaitabel functie. Op het moment dat je een andere categorie kiest, zal de Som van score van zelf wijzigen.

Laat weten of dit een oplossing biedt.
Bekijk bijlage SomOpAndereGefilterdeKolom.xlsx
 
Volgens mij bedoel je Subtotaal.

Code:
=SUBTOTAAL(109;O3:O42)

Alleen de zichtbare cellen worden bij elkaar opgeteld.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste CB01 & Roncancio,

De formule =subtotaal(109;03:O42) biedt geen uitkomst, omdat deze geen rekening houdt met de scores van de vrouwen en mannen afzonderlijk in deze casus.
Ik wil alleen filteren op categorie(bv. 0-24) en dan zonder een filter te plaatsen bij kolom M/V toch in een cel de uitkomst van de som van scores voor mannen en vrouwen afzonderlijk weergeven.
Via een draaitabel is uiteraard mogelijk, maar dit geniet niet mijn voorkeur.

Is er wellicht een formule te bedenken welke(zie oorspronkelijke Excel file), in de roze cellen, hiervoor kan zorgen?

Wtr3009
 
Hoi Roncancio,

Bedankt voor je reactie! Ik heb de formule getest en deze geeft als uitkomst(bij de filter categorie 0-24) op de vraag som van de scores van de aanwezige mannen na deze filter: scores 63! De uitkomst zou moeten zijn 25. Ik kan de formule niet volledig analyseren, maar ergens zit blijkbaar een fout. Zou je nog eens kunnen kijken waar het stokt.....

BvD
 
Code:
=SOMPRODUCT(--($I$3:$I$42=K49);SUBTOTAAL(109;VERSCHUIVING($O$3:$O$42;RIJ($O$3:$O$42)-MIN(RIJ($O$3:$O$42))
Bovenstaande formule is voor M49 en deze kan je ook naar M50 slepen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hoi Roncancio,

De formule werkt helaas niet. Hij geeft een foutmelding dat er een haakje te weinig zou staan in de formule.

Enig idee?
 
Ik denk dat je de formule niet volledig gekopieerd hebt.
Hoe dan ook, ik heb het bestand bijgevoegd inclusief de formule en een filtering op 0 - 24.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • SomOpAndereGefilterdeKolom.xls
    33,5 KB · Weergaven: 24
Er zal inderdaad wel iets fout gegaan zijn met kopiëren. Hij werkt nu perfect Roncancio!

Bedankt voor je hulp!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan