• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam splisen, naar meerder kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpmij7

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2010
Berichten
45
HAllo

Ik een een sheet met 850 namen
Deze staan compleet met voorletters en tussenstuk

J.v.d.Streek
B.Splinter
D.van Staveren
M.de Veth
N.van ‘t Wout

Nu wil ik ze zo hebben uitgesplits



kolom 1 kolom2 kolom3 kolom4

J.v.d.Streek J. v.d. Streek
B.Splinter B. Splinter
D.van Staveren D. van Staveren
M.de Veth M. de Veth
N.van ‘t Wout N. van 't Wout


Ik ben al bezig geweest met een oude formule als in het forum stond maar kom er niet uit omdat er geen getal in staat

=LINKS(A1;LENGTE(A1)-LENGTE(ALS(ISGETALL(RECHTS(A1;1)*1);"";RECHTS(A1;1))))

Wi kan mij helpen

dank

Antoon
 
J.v.d.Streek
B.Splinter
D.van Staveren
M.de Veth
N.van ‘t Wout
Antoon,

Een oplossing voor dit lijstje gaat niet werken op je hele lijst: één voorletter? Geen spatie tussen punt en naam? Volgens zijn er veel meer varianten en dat vang je bijna niet af met een formule of met tekst naar kolommen.

Kijk nog eens goed naar die lijst of je voorbeelden alles afdekken. Of anders even de mouwen opstropen en starten.
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook eens hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...n-4-splitsen?p=3508851&viewfull=1#post3508851
misschien kan dit je op weg helpen. Ik ben mij er van bewust dat het niet het antwoord is dat je verwacht, maar wat rdg1314 zegt is gewoon waar: de mogelijkheden zijn te divers om met één enkele formule of VBA-functie te verwerken. Je zult dus een weg moeten zoeken die het noodzakelijke handwerk zo veel mogelijk vermindert, wetende dat het niet zonder kan.
 
er van uitgaande dat alleen de eerste letter van de voornaam wordt gebruikt kom ik op het volgende
 

Bijlagen

  • Namen_splitsen.xls
    18,5 KB · Weergaven: 30
HAllo

Allen hartelijk bedankt
Het is voor elkaar
Heb nog wat handwerk moeten doen, maar dat is te weinig

Bedankt

Antoon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan