Nero 7 multisessieschijf maken lukt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Berichten
184
Hallo,
Ik gebruik Nero 7 om een backup te maken (regelmatig) van al mijn documenten (zijn er niet zoveel) op mijn D: partitie.
Als ik mijn DVD waarop de vorige back-up gebrand is insteek en Nero 7 opstart om een data-dvd aan te maken, herkent hij dat het een multisessieschijf is.
Nero meldt dan : x bestanden/mappen vervangen.
Maar hier twijfel ik aan. Waarom ? Omdat het zo snel gebeurt en ik mijn dvd-brander niet hoor ronken (om die vervangingen van mappen/bestanden weg te branden).
Nu is mijn vraag : heeft hier nog iemand ervaringen mee, en brandt Nero die bestanden en mappen die gewijzigd zijn DAADWERKELIJK naar de back-up (dvd-schijfje) ?

Mijn tweede vraag houdt verband met het voorgaande.
Nero kun je dan wel instellen als multisessieschijf, maar nieuwe bestanden (uit bestaande mappen) schrijft hij niet automatisch weg naar de back-up. Ik moet dus telkens handmatig elk nieuw bestandje op mijn D: partitie aanduiden om toe te voegen (om in een volgende stap weg te branden).
Bestaan er geen goede freeware programmaatje om gemakkelijk een backup te kunnen maken. Hieronder versta ik dat dat programma AUTOMATISCH 1° nieuwe bestanden moet opnemen in de backup, en 2° dat gewijzigde bestanden ook worden vervangen in de backup.

Dank voor de komende reacties.
Geert1964
 
Laatst bewerkt:
In Windows 7 de backupfunctie van Windows zelf? Als je incrementele backups maakt worden alleen gewijzigde en nieuwe bestanden meegenomen.
Gebruik je een andere Windows versie laat dan even weten welke.
Waarom gebruik je trouwens DVD's als je dit makkelijker op een USB stick kunt doen? Gaat nog sneller ook.
 
Ja, een usb-stick, daar heb ik ook al over nagedacht, dat gaat veel sneller en is nog goedkoper ook (want dvd-schijfjes moet je constant vervangen).
Ik gebruik Windows 7 Home Premium.
Ik zie daar niet zoiets als incrementele back-ups.
Misschien heb jij een andere versie van Windows 7.
Groeten,
Geert1964
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan