Netwerk adapter wordt niet herkend in apparaatbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaveTolboom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2015
Berichten
4
Beste leden van dit forum.

Gister heb ik mijn Acer Asprire VN7-591G terug gezet naar de fabrieksinstellingen(er zat malware op waar ik maar niet van af kon komen). Na de herinstallatie werkte alles nog prima, echter toen ik mijn laptop een paar uur later weer opstartte kon ik opeens geen verbinding meer maken met de WiFi. Ik zag toen dat mijn Wireless LAN adapter niet meer in de lijst met Netwerkadapters stond, ook staat het apparaat niet meer onder de Netwerkadapters bij het Apparaatbeheer (zie onderstaande afbeelding).
WIFI adapter niet weergegeven.jpg

Ik heb vervolgens geprobeerd de drivers van mijn laptop opnieuw te installeren van de acer website : http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers
Hier staan echter verschillende drivers voor de Wireless LAN, Ik heb deze allemaal geprobeerd te installeren. En bij één van deze drivers (Stuurprogramma voor draadloos-netwerk - 10.0.0.298) krijg ik de melding dat het apparaat niet aanwezig is of is losgekoppeld/vrijgegeven:
apparaat losgekoppeld.PNG

Ook heb ik al geprobeerd de Chipset driver te installeren en de Intel AMT driver. Geen van deze oplossingen lijken te helpen en ik heb geen flauw idee meer wat ik nog zou kunnen proberen.

Alle andere apparaten lijken wel gewoon te werken, ik zit nu op het internet via een ethernet kabel. Ik heb ook nog geprobeerd de naam van mijn Atheros driver te vinden met AIDA64, maar dit programma kan ook alleen maar de Ethernet driver vinden.

Kunnen jullie mij helpen?
 
is er in je apparaatbeheer een apparaat met een geel uitroepteken? Als AIDA niets kan vinden ben ik bang dat je probleem mogelijk wel eens ernstiger kan zijn.

Je hebt wifi ook niet toevallig gewoon uitgezet in de BIOS?
 
Hey Dave,

Het lijkt erop alsof hij inderdaad uitstaat.

Ik zou even de drivers van je "FN knoppen" installeren meestal is het FN+F3 om je WiFi adapter uit te schakelen.

Hier de driver: http://global-download.acer.com/GDF...PIRE VN7-591G&OS=ALL&LC=nl&BC=ACER&SC=EMEA_18

Even installeren dan opnieuw starten en op je toetsenbord kijken bij welke "F toets" het WiFi icon staat.

Grote kans dat hij nu gaat installeren of ineens wel zichtbaar is.
 
Hoi allemaal, bedankt voor jullie input.

ukkietje1, ik heb zoals jij voorstelde de driver voor de FN toetsen opnieuw geinstalleerd. De FN+F3 combinatie zet de computer in vliegtuigmodus, verder is er geen ander knop voor de adapter zelf. Ik heb wel gecontroleerd maar de vliegtuigmodus staat uit.
Nadat ik deze driver had geinstalleerd zag ik echter het volgende in mijn lijst met Apparaten in het Apparaatbeheer staan:
netwerkcontroller.PNG

Ik heb vervolgens gedaan wat Lange Pier zei, en ben er toen achter gekomen dat mijn netwerk kaart de Atheros QCA61x4 is.
netwerkdriver.jpg
Er staat hier echter dat ik de drivers van de acer site nodig heb ( hier staat wel de V7-791G in plaats van de V7-591G, maar deze drivers zijn volgens mij hetzelfde).
Deze heb ik vervolgens nog eens geprobeerd te installeren, maar het werkte nog steeds niet. Ik ben vervolgens verder gaan zoeken en vond de volgende link: https://www.atheros.cz/atheros-wireless-download.php?chipset=103&system=6 .
Hoewel dit stuurprogramma staat aangegeven als een windows 7 stuurprogramma heb ik het toch maar geprobeerd. Ik heb deze geinstalleerd en de driver kwam weer tussen het Apparaatbeheer te staan.

adapter.PNG

Het werkt echter nog niet helemaal.
Ik kan weer zoeken naar WiFi netwerken bij mij in de buurt, en ik zie ook mijn eigen netwerk. Ik kan alleen niet verbinden. Wanneer ik probeer te verbinden vraagt hij eerst om het wachtwoord, en vervolgens krijg ik de melding: "Kan geen verbinding maken met dit netwerk". Ik weet zeker dat het wachtwoord juist is, dus daar kan het niet aan liggen.

Enig idee wat nu het probleem kan zijn?
 
Hmm ik heb de driver van die link geinstalleerd, maar ik heb nog steeds het zelfde probleem. Ik kan wel alle wifi netwerken bij mij in de buurt zien maar ik kan niet verbinden.
En als ik de driver die jij stuurde probeer te installeren via apparaatbeheer zegt hij dat dat een oudere versie is.
Ik wou proberen om de nieuwe versie te deïnstalleren en dan vervolgens de oude er op te zetten, maar ik weet niet hoe ik de huidige driver deinstalleer. Ik kan wel via apparaatbeheer rechtermuisknop doen en dan verwijderen, maar ik weet niet of dit een goed idee is.
 
Bedankt voor jullie hulp allemaal, het probleem is opgelost.

Ik heb verschillende drivers geprobeerd te installeren, en de volgende bleek uiteindelijk de juiste te zijn: http://www.driverscape.com/download/qualcomm-atheros-qca61x4-wireless-network-adapter
En om de een of andere reden werkt het installeren vanuit een setup.exe bestand niet, het lukte mij alleen om de driver te installeren via het apparaatbeheer en dan met rechtermuisknop "stuurprogrammas bijwerken" te selecteren en dan vervolgens de driver installeren vanaf een locatie op mijn computer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan