Netwerk en Thuisgroep.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb even moeten zoeken in het geheugen, maar vond deze nog die ikzelf heb gebruikt langer geleden, want hier heb ik ook twee PC, jawel met windows 7. Bij mij lukte het dus wel allemaal. Toch vreemd dat het je niet lukt. Hier spreken ze ook over domein werkgroep en thuisgroep. Jammer.

Klikje voor de laatste hoop.

En ik hielp je graag. Jij ook bedankt. ;)
 
Laatst bewerkt:
In de hoop dat er na verloop van enkele maanden mogelijk een misschien een oplossing is...

Actueel deel ik bestanden met een andere computer door "iedereen" bij het delen in te vullen. Ik ben genoodzaakt dit te doen omdat er geen thuisgroep op de andere computer kan aangemaakt worden.
Is het niet mogelijk om het probleem op te lossen door enkel bepaalde gegevens (??) van een 2de computer in te geven.
 
Ik heb het helemaal doorgelezen. Wat zoefff zei in bericht met #4. Die link zou het toch ook op moeten lossen. Beter is het naar mijn mening ook niet te doen.

Je vraagt dit. Is het niet mogelijk om het probleem op te lossen door enkel bepaalde gegevens (??) van een 2de computer in te geven.

Bedoeld dit of niet. http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/copy-files-to-another-computer

In Windows kun je bestanden kopiëren tussen computers die zijn aangesloten op hetzelfde netwerk.
 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws om het jaar te beëindigen...

Heb vandaag opnieuw de draad van de "thuisgroep" opgenomen en ben er in gelukt om enigszins resultaat te boeken.

Om diverse redenen meldde de laptop telkens na "bestanden & printers met andere Windows 7 computers delen" en "nu lid worden" en "invullen wachtwoord"........" er kan geen thuisgroep worden ingesteld met deze computer" .


De ene keer was de reden: de service IP-helper wordt niet uitgevoerd, de andere keer was het probleem IPV6 en dergelijke meer.

Heb dan nogmaals op beide computers de thuisgroep verwijderd en alles opnieuw uitgeprobeerd...en met gedeeld succes...

Desktop kan de gedeelde map "works" bvb op de laptop NIET vinden en meldt telkens "geen toegang tot \\pclaptop\\works.

En verder: kan "works" niet vinden, de naam in mogelijk verkeerd gespeld.

En nog "pclaptop betsaat maar kan de map "works" niet vinden.

Ik heb door "geavanceerd delen" te gebruiken die laatste problemen opgelost:
Achtereenvolgens:
Rechts klikken op een "gedeelde map"- eigenschappen - beveiliging - bewerken - toevoegen - geavanceerd - nu zoeken - netwerk - ok - ok

Hoop dat dit morgen nog geldig is...

Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan