Netwerk time capsule instellen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

e-mail-user

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Berichten
130
De handleiding zegt:
De netwerknaam wordt opnieuw ingesteld op " Apple Network XXXXXX" na het resetten van de TC.
Maar dat werkt niet; ook niet na het aansluiten/herstarten met ingedrukte resetknop.
Ik krijg nooit van z'n leven het netwerk "Apple Network XXXXXX" te zien.
De Mac blijft maar terugkomen met de naam van een reeds eerder aangemaakt en weer verwijderd netwerk.
Wat mag hier aan de hand zijn?
 
Laatst bewerkt:
Gewoon aan de netspanning laten en de reset-knop ingedrukt houden met een (dikke) paperclip (of pen) totdat het led lampje 'oranje' gaat knipperen en dan de paperclip (of pen) loslaten.

Waar je mogelijk de mist mee ingaat is dat je vergeet om het instellingen-bestanden te verwijderen op je Mac. Zie deze duitstalige handleiding, vanaf 1:50, zodat de preferences verwijderd worden. Doe zoals in de video, dus eerst een kopie maken en dan het origineel verwijderen.

Andere fout die je (evt. samen met die van de paragraaf hier boven) kunt maken is dat je mogelijk te kort wacht. Het duurt sowieso ongeveer een minuut na het loslaten van de paperclip voordat de Time Capsule weer gaat uitzenden.

Je zou 'm daarna daarna in de Airport Utility moeten kunnen vinden onder de Apple Network xxxxxx naam. Zo werkt het ook op mijn Airport Express.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die video gezien en gedaan wat hij zegt, maar dat helpt niet.
Ik ga naar "Open Time Capsule voorkeuren" en zet de Time Machine aan; selecteer " Andere Time Capsule" en klik op "Configureer".
Het Airport-configuratieprogramma opent en bij "Andere Wi-Fi-apparaten" verschijnt een (1)'je.
Na een klik zie ik dat de "Airport Time Capsule f03af8" is gevonden; klik daarop verschijnt "Deze Airport Time Capsule maakt een netwerk aan", dat wil niet dus klik op "Overige opties" en kies "Voeg toe aan bestaand netwerk" en klik op "Volgende".
Ik kom nu weer terug in het vermaledijde scherm "Deze Airport Time Capsule maakt een netwerk aan" en het verwachte keuze menu voor het kiezen van een ander netwerk blijft uit.Schermafbeelding 2014-05-19 om 12.31.02.png
Schermafbeelding 2014-05-19 om 12.49.12.jpg
Wat gaat hier (doe ik) nu fout?
 
Geen idee, hopelijk reageert iemand anders nog.
Wél wil ik weten of het resetten van de time capsule zélf gelukt is (dus oranje lampje etc.).

Tijs.
 
Tijs, dat ging sowieso al goed.
Heb je misschien een idee waar de Mac de netwerknaam "Wi-Fi-netwerk van Jan H." vandaan peutert?
Feitelijk zegt ie: " Er zijn weliswaar meerdere netwerken, maar ik laat er lekker maar een (1) zien. Zoek het verder zelf maar uit".
Niettemin bedankt voor link naar die video.
 
Ik heb geen verdere tips: Ben ervaren met Airport Extreme en Aiport Express maar niet met Time Capsule.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan