Netwerkadapter installeren na recovery van pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
Goedendag ,
ik heb via een recovery cd mijn pc helemaal in de beginstand terug gezet. Alles werkte prima maar pc zat te vol en te traag .Alles doet het weer behalve internet en uiteraard de dingen zoals excel , printer an andere dingen die ik zelf moet installeren, pc geeft aan dat er geen netwerkadapter aanwezig is die opnieuw geinstalleerd moet worden . of met een bijgeleverde cd (heb ik niet) of via de website van de fabrikant van de pc.
1: kan ik via de pc zien van welke fabrikant de pc is en hoe.
2: enige tips hoe ( naar usb) stuurprogramma te downloaden en over te zetten en te installeren op gerecoverde pc.

pc recovry was van windows vista ( 2007 en 32 bit)
bekabelde aansluiting internet die voor de recovery werkte.
ik weet niet of ik nog meer informatie kan en moet geven en hoe daar aan te komen dan, geen andere informatie bij pc meer aanwezig behalve recovery cd
alvast bedankt willem 2.
 
Je kunt (bijv.) deze tutorial volgen om te zien welke netwerkadapter het betreft.
Dan bij de fabrikant etc. de juiste driver downloaden voor Vista 32-bit vanaf een computer die wél Internet verbinding heeft en dan overbrengen voor installatie via een CD-rom of memory-stick etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
sorry dnties , ik moet nog vermelden dat ik morgenvroeg wer met de pc verder kan en probeer nu alvast informatie te verzamelen.
van jouw tutorial begrijp ik niet alles. ik had ook al in apparaat beheer gezocht , maar weet niet wat ik nu verder moet als leek met deze tutorial om het stuur programma te installeren.
 
Ik heb zojuist mijn posting geupdate met hoe de driver te downloaden en te installeren (we weten nu nog niet WELK APPARAAT het is, dus gidsen naar de juiste fabrikant/driver kunnen we niet).
Waar het op neerkomt is het volgende:
Open Apparaatbeheer
Dubbelklik het apparaat dat nu geen driver heeft (dus met een geel uitroepteken aangeduid), ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het pull-down menu en schrijf de dan getoonde informatie exact op.
Zoek daarna op een computer die wél Internet verbinding heeft op de link die genoemd is in de tutorial ( deze dus ) welk apparaat met de opgeschreven hardware-identificatie is aangeduid.
Met die informatie dan een driver downloaden en overbrengen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dag tijs ,

ok , nu is het me duidelijk , vooral met de hint met het gele uitroepteken.ik ga er morgenvroeg om 10 uur meteen mee aan de slag en laat dan iets weten ,alvast erg bedankt .

willem
 
Verplaatst naar de sectie netwerkcomponenten.
 
tijs ,

niet gelukt om 2 redenen,ik heb deze atk0110 opgeslagen (keuze uit opslaan en uitvoeren)op een externe harde schijf waarna ik deze op de andere pc weer aansloot en exe aanklikte en ik kreeg de melding dat er geen internet voor update aanwezig was.
nu blijkt nog eens nadat ik mijn recovery cd hebt gebruikt de pc nog niet is leeg gehaald mijn C en D PARTITIEPATIE staan nog vol , tijdens de installatie werd me gevraagd voor een update installatie of aangepaste waarbij alle persoonlijke gegevens verloren gaan, ik heb voor aangepaste gekozen maar alles blijft er gewoon op staan.
ik moet eerst maar eens de pc leeg zien te krijgen voordat ik verder ga met internet erop te krijgen.

willem
 
atk0110 is géén netwerkdriver maar een toetsenbord (driver-)programma. Geen idee waarom je dat nu vermeldt.

En verder: Onafhankelijk of je er alsnog een nieuwe recovery of niet tegenaan gooit: Je kunt al wel alvast doen wat ik aangaf, dus het juiste apparaat zoeken en de juiste bijbehorende driver ervan downloaden (op de computer die wél Internet heeft).

Tijs.
 
tijs er staan niet meer apparaten waar een vraagteken bij staat , ik kon ook niet zien dat de atk ( ben een leek) van het toetsenbord is. welk apparaat ik dan moet hebben in apparatenbeheer weet ik nu ook niet meer???.
enige tips????? hoe ik daar dan achter kom en is het dan voldoende om deze van een site af te halen , op externe schijf op te slaan en exe op andere pc te starten???.

willem
 
pc geeft aan dat er geen netwerkadapter aanwezig is die opnieuw geinstalleerd moet worden

Dat meldde je in je startposting. Dus als Apparaatbeheer niets aangeeft qua apparaat zonder driver, waar komt dan bovenstaande melding vandaan?
[Bedenk ook dat bij een recovery de juiste drivers (voor de apparaten die af-fabriek zijn meegeleverd) eigenlijk direct al geïnstalleerd zouden moeten zijn!]

Overigens zou ik in Apparaatbeheer in ieder geval ook even de categorie Netwerkadapters openklikken en bekijken wat daar staat aan apparaten.
En verder eens kijken via [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl welke apparaten dáár staan genoemd.

Tijs.
 
geen netwerk hardware.jpggeen netwerk hardware.jpggeen stuurprogramma.jpggeen stuurprogramma.jpgNaamloos.jpgNaamloos.jpg
ik stuur even bijlages me zodat je kunt zien wat hij aangeeft
sorry voor de dubbele bijllages
 
Laatst bewerkt:
Had ik het in mijn instructies niet over "Dubbelklik het apparaat dat nu geen driver heeft (dus met een geel uitroepteken aangeduid)"??
Je hebt 2 van dergelijke apparaten zonder driver, en de bovenste is de bedrade netwerkkaart ("Ethernet-controller")...................... :rolleyes:

Tijs.
 
klopt tijs
maar daar stond bij details in 1e instantie geen informatie , maar ik liet hem aanstaan er toen kwam er een hele rits te staan .
er stonden er 4 bij hardware-id's , welke nu??
ethernet.jpg
 
Staat ook in de instructie:
Zoek daarna op een computer die wél Internet verbinding heeft op de link die genoemd is in de tutorial ( deze dus ) welk apparaat met de opgeschreven hardware-identificatie is aangeduid.
Met die informatie dan een driver downloaden en overbrengen.

Alle 4 moeten hetzelfde opleveren, want duiden allemaal hetzelfde apparaat aan.

Oftewel: Je hebt een Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000 Base-T Controller
(zie deze pagina)
De drivers daarvoor zijn hier te downloaden.
PS: Omdat de L1 driver in .rar formaat is heb ik die in plaats daarvan in een .zip bestand gestopt en hier voor je geupload (het bestand heet, na downloaden, WIN_L1WinSetup_v2.4.7.29_WHQL.zip).
Die uitpakken op de computer die de driver mist en dan setup.exe uitvoeren in de map waar je het hebt uitgepakt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
TIJS , GEWELDIG , GEWELDIG KNAP GEDAAN EN MIJ GEHOLPEN, INTERNET WERKT GEWELDIG NOGMAALS EN BEDANKT VOOR DE VELE MOEITE EN GEDULD VOOR EEN LEEK ALS IK.
HEB JE NOG EEN TIP OM DE PC TOCH LEEG TE HALEN OF MOET IK NAAR EEN ANDERE SECTIE VOOR DEZE VRAAG , WANT IK HEB 2 VASTE SCHIJFSTATIONS EN KAN ZE ALLEBEI NIET FORMATEREN.
bedankt nogmaals en bovenstaande in hoofdletters geschreven zo blij ben ik er mee dat dit vast is opgelost.

PS EVEN WACHTEN NOG IK HAD 1 MIN INTERNET EN DIE IS NU WEGGEVALLEN??/
ik heb internet aansluiting maar kan internet niet op, in het netwerk centrum geeft hij aan onbekend netwerk die wel werkt.
willem
 
Laatst bewerkt:
Drivers is een 'specialiteit' van me, maar de meesten komen met de eerder gelinkte instructie er ook wel uit.

PC leeghalen, daar zou ik een nieuwe vraag voor starten. Wel heb ik een tip daaromtrent: Mocht er een map windows.old bestaan (in de hoofdmap van de C: partitie), dan kun je die weghalen met Schijfopruiming (= cleanmgr.exe )
Zie (o.a.) deze pagina hoe je met Schijfopruiming C:\windows.old kunt laten verwijderen. Je zult dan ook meteen zien hoe groot dat die is (en dus hoeveel ruimte je ermee vrij gaat maken).

Tijs.
 
ok tijs het werkt weer ik heb hem een keer in en uitgeschakeld en internet doet het weer , nogmaals bedankt.

willem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan