Netwerkcontroller driver onvindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
Ik heb vandaag de laptop van mijn oom voorzien van een nieuwe Windows installatie.
Maar nu krijg ik het internet niet werkend.
Hij geeft aan dat die de "netwerkcontroller" niet kan vinden.
Dus ik met mijn eigen laptop, naar de asus site, juiste gegevens invoeren, en drivers downloaden.
Andere missende drivers zijn gevonden en gefikst, maar de netwerk controller en de PCI-apparaat lukt me maar niet om de juiste driver van te vinden.
Volgens mij heb ik ze allemaal al geprobeerd.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En weet iemand hoe die driver genoemd word?

Het gaat om een Asus k55a laptop
Windows 7, 64 bit

Voorheen werkte het wel, tot die schone installatie.
Ohja...de driver cd is natuurlijk niet meer aanwezig of onvindbaar....
Anders werd het te makkelijk :-(
 
Ik weet waar ik ze kan vinden, ik heb daar ook al veel weg gehaald, maar deze 2, boven genoemde, kan ik niet vinden
 
Voor de netwerkkaart gebruik je de LAN en Wireless drivers.
 
Met de wlan drivers goed kijken welke van de 2 je moet hebben. 1 van deze 2 moet het doen op deze laptop.
 
Als je (met de bovengenoemde tips) er nog niet uitkomt, start Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) op de laptop, dubbelklik individueel op elk apparaat dat nu geen driver heeft, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzemenu en kopieer de bovenste regel van het resultaat. Zorg ervoor dat je die resultaten exact vermeldt/plakt in je volgende posting.
Overigens zou ik verwachten dat wij dan gewoon uitkomen bij drivers die Asus al beschikbaar stelt op de link(s) die hier boven worden genoemd, maar dat hoor je dan wel.

Tijs.
 
Helaas heeft bovenstaande tips mij niet verder geholpen.
Dus bij deze de hardware ID`s

Netwerkcontroller
PCI\VEN_168C&DEV_0032&SUBSYS_11861A3B&REV_01
PCI\VEN_168C&DEV_0032&SUBSYS_11861A3B
PCI\VEN_168C&DEV_0032&CC_028000
PCI\VEN_168C&DEV_0032&CC_0280

PCI-apparaat
PCI\VEN_10EC&DEV_5289&SUBSYS_14571043&REV_01
PCI\VEN_10EC&DEV_5289&SUBSYS_14571043
PCI\VEN_10EC&DEV_5289&CC_FF0000
PCI\VEN_10EC&DEV_5289&CC_FF00
 
Netwerkcontroller: deze (Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter)
PCI-apparaat: deze (Realtek PCIE CardReader)

Voor Windows 7 64-bit, drivers allen afkomstig van de eerdergenoemde link naar de drivers op de Asus site.

Tijs.
 
Mocht je alternatieven zoeken:
Netwerkadapter: deze link (klik op het groene "Click for download" onder de bovenste driver (even naar beneden scrollen). Installatie via uitpakken en Apparaatbeheer -> Rechtsklik op netwerkadapter -> Stuurprogramma installeren -> Aangeven dat de driver lokaal staat -> Bladeren naar de map waar je het had uitgepakt).
Kaartlezer: link

Tijs.
 
Thanks guys!

Ik downloadde ze steeds op mijn laptop, en vervolgens extrackte ik ze via winrar naar een usb drive, die ik in de andere laptop drukte.
Dan liet ik de desbetreffende driver zoeken, en die vond die niet.
Nu plaatste ik de winrar bestand, op de usb, inclusief winrar zelf, en liet ik winrar hem uit pakken op de andere laptop, en installeren, en toen was het probleem wel opgelost.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan