Netwerkcontroller niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hunterlol

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Berichten
61
Hallo,

Vandaag heb W7 geïnstalleerd op mijn MSI U270DX netbook omdat W8 hem enorm langzaam maakte.
Alles werkt goed behalve draadloos internet. De netwerkcontroller kan niet worden geïnstalleerd en staat met een geel vraagteken bij apparaatbeheer. Ik heb alle drivers van de MSI driver download omgeving geprobeerd te installeren zonder succes.

Als ik met Everest kijk naar mijn hardware zie ik het volgende:
- Network controller [10EC-8723] [NoDB]
- Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet Adapter (PHY: Realtek RTL8211/8212)

Kan iemand mij hiermee helpen? Welke driver heb ik nodig om dit werkend te krijgen?
Alvast heel erg bedankt.

Guido
 
Ok, een Realtek 8191SE Wireless LAN wifi adapter, dus.
Lijkt me dat je daarvoor op deze Realtek link moet aanvinken: RTL8191SE-VA2
en dan op Go klikken om drivers te vinden, incl. Windows 7 ("Windows driver auto installation program (support Windows 7)")
Overigens heeft MSI daar de volgende driver voor (niet duidelijk of je die al geprobeerd had): link

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ok, heb je MSI Live Update al geprobeerd? Staat onderaan hun Support pagina, doet het eigenlijk altijd goed & rap, plus dat het je soms nog wat leuke crapware in de maag probeert te splitsen.

Anders kan je Windows Update proberen, even Optionele Updates instellen, opnieuw zoeken, & dan alle eventueel gevonden Hardware aanvinken.

Controleer even of de WiFi in de BIOS/UEFI aanstaat, vanwege Windows 8 mogelijk UEFI even terug schakelen naar Legacy mode, & of de WiFi-schakelaar op de computer aan staat.


Bedankt voor de tips. Via Live Update is helaas niets gelukt, er werden wel drivers gevonden (die ik heb geïnstalleerd) maar niet voor draadloos internet.
Alle Windows Updates zijn geïnstalleerd, nog steeds geen draadloos.

Ik denk dat je met de BIOS wel in de buurt zit, ik heb namelijk een nogal bijzondere install van Windows gedaan. De MSI netbook heeft geen cd speler dus ik moest een USB install doen. Dit kon alleen als ik UEFI terug veranderde naar LEGACY in combinatie met IDE ipv DHCI. Ik heb geprobeerd de IDE terug te zetten naar DHCI maar dan krijg ik meteen een BSOD. In de bios kan ik overigens niks vinden over WiFi, het is een beperkte bios.

Kan het zijn dat de IDE instelling ervoor zorgt dat de controller niet gevonden kan worden? Wel vreemd dat de LAN adapter wel direct geïnstalleerd was. Ik hoefde eigenlijk niet veel drivers te installeren na de Windows installatie. Toch heb ik de chipset/VGA driver geïnstalleerd waardoor een USB poort werkte die daarvoor niet werkte, verder niets. Inmiddels heb ik ook de ethernet LAN driver van Realtek geïnstalleerd maar dat maakte geen verschil. LAN werkt nog steeds en WiFi nog steeds niet.


Ok, een Realtek 8191SE Wireless LAN wifi adapter, dus.
Lijkt me dat je daarvoor op deze Realtek link moet aanvinken: RTL8191SE-VA2
en dan op Go klikken om drivers te vinden, incl. Windows 7 ("Windows driver auto installation program (support Windows 7)")
Overigens heeft MSI daar de volgende driver voor (niet duidelijk of je die al geprobeerd had): link

Tijs.

De laatste driver die je noemt, heb ik geprobeerd te installeren. Hij geeft geen foutmelding, hij zegt zelfs dat de driver met succes is geïnstalleerd. Toch geen enkel resultaat.. Ik heb de driver geïnstalleerd die jij aangaf via Realtek, maar dit is dezelfde en dus gebeurde hetzelfde: geen resultaat.
 
Wat zegt Apparaatbeheer? Nog steeds een geel uitroepteken ervoor?
Indien ja, geef ons de hardware id('s) door erop te dubbelklikken, tabblad Details en kiezen voor Hardware ID's uit het pulldown menu op die pc, binnen Apparaatbeheer.

PS: De driver IMHO zou goed moeten zijn. Moet je wifi misschien eerst inschakelen m.b.v. een schuifje, toetscombinatie, stukje MSI software of knop?? (TheKnight hintte ook daarnaar).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Wat zegt Apparaatbeheer? Nog steeds een geel uitroepteken ervoor?
Indien ja, geef ons de hardware id('s) door erop te dubbelklikken, tabblad Details en kiezen voor Hardware ID's uit het pulldown menu op die pc, binnen Apparaatbeheer.

PS: De driver IMHO zou goed moeten zijn. Moet je wifi misschien eerst inschakelen m.b.v. een schuifje, toetscombinatie, stukje MSI software of knop?? (TheKnight hintte ook daarnaar).

Tijs.

Nog steeds een geel uitroepteken.

Hardware ID's:
- PCI\VEN_10EC&DEV_8723&SUBSYS_21141A3B&REV_00
- PCI\VEN_10EC&DEV_8723&SUBSYS_21141A3B
- PCI\VEN_10EC&DEV_8723&CC_028000
- PCI\VEN_10EC&DEV_8723&CC_0280

Ik dacht ook aan een schuifje of een toetscombinatie, omdat ik mensen op deze manier vaak uit de brand heb geholpen. Maar ik zie geen enkele toets of schuifje, en op Google kan ik ook geen aanwijzingen vinden. Het lijkt me ook niet dat er bij apparaatbeheer een uitroepteken komt te staan als de drivers geïnstalleerd zijn maar een schuifje staat verkeerd.. Denk je dat de IDE instellingen iets met dit probleem te maken kan hebben?
 
Laatst bewerkt:
Ik zie geen relatie met IDE vs. AHCI modus.

Tijs.
 
Ik denk nu een driver gevonden te hebben die je apparaat ondersteunt: RTLWlanE_WindowsDriver_2007.12.0419.2013.zip (Klik op Download met "pijltje naar beneden" links ervan in het blok "Open het bestand").
Dat is overigens de driver van RTL8192CE-VA4 die ik vanaf de Realtek site heb gedownload.
Deze driver downloaden, proberen en bewaren, omdat dit de enige driver is die ik vond met ondersteuning voor PCI\VEN_10EC&DEV_8723.

PS: De drivers die we eerder bij Realtek en MSI hebben gedownload ondersteunen (zover ik kan zien) niet de PCI\VEN_10EC&DEV_8723
Erg vaag/slecht allemaal, vooral van MSI. Vandaar de software van hierboven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk nu een driver gevonden te hebben die je apparaat ondersteunt: RTLWlanE_WindowsDriver_2007.12.0419.2013.zip (Klik op Download met "pijltje naar beneden" links ervan in het blok "Open het bestand").
Dat is overigens de driver van RTL8192CE-VA4 die ik vanaf de Realtek site heb gedownload.
Deze driver downloaden, proberen en bewaren, omdat dit de enige drivers is die ik vond met ondersteuning voor PCI\VEN_10EC&DEV_8723.

PS: Zowel de drivers die we eerder bij Realtek en MSI hebben gedownload ondersteunen (zover ik kan zien) niet de PCI\VEN_10EC&DEV_8723
Erg vaag/slecht allemaal, vooral van MSI. Vandaar de software van hierboven.

Tijs.

Tijs, het werkt! Enorm bedankt voor de hulp, je bent mijn held :D:thumb:
Ik ga deze driver goed bewaren voor een eventuele volgende keer.

Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan