Newbie in Access zoekt een klein beetje hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheDutchman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2008
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik ben een Nederlander die in Zuid Afrika woont.
Voor de farm willen we een registratie van onze koeien doen, ik heb daar als newbie het e.e.a. voor in elkaar gezet wat aan basis werkt.
Alles wat ik wil kan, maar sommige dingen net niet helemaal zoals ik zou willen.
Voorbeeld, we hebben 1.150 koeien, heb nu 195 koeien ingevoerd en de database is al 30 MB, dus ik weet dat ik vast ga lopen.
De reden is dat ik de foto’s (al zo klein als kan) embedded heb gedaan en dat dit niet moet, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen.
Mijn voorkeur zou zijn:
\databasedir
\databasedir\images
Wel heb ik de foto’s juiste namen gegeven.
Elke koe heeft een uniek ID, de foto’s hebben de namen als volgt, stel de koe heeft ID 001
Dan zijn de foto’s :
001.jpg, 001-L.jpg, 001-R.jpg respectievelijk kop, links, rechts.

Een ander probleem waar ik tegenaan ga lopen is het volgende, heb met een ja/nee veld drachtig (verkeerd maar als newbie weet ik niet hoe dit anders te doen)
Immers zou dit moeten zijn, drachtig ja of nee met een datum veld, immers een koe krijgt over meerdere jaren meerdere kalveren.

Dit zijn primair even de “problemen” waar ik tegenaan loop.
Kan iemand me in begrijpelijke taal zeggen hoe ik deze twee problemen op moet lossen ?

Moet ik nog bijzeggen, de database word met Groove gedeeld met iemand anders.
Er werken dus twee mensen in een database, maar dit meer als informatie dit zal technisch na ik aanneem niet echt een verschil maken.
Een andere optie zou zijn om het wellicht in MySQL met PHP te doen, ik heb zelf een dedicated server maar in het veld heb ik geen Internet daarom gebruik ik Access en als ik deze probleempjes opgelost heb kan dit voor mij ook zo blijven want met Groove kan ik eenvoudige zorgen dat twee mensen met de juiste MDB werken.

Al vast dank voor jullie reactie en nogmaals, graag een reactie in een taal die een simpele starter van Access ook kan begrijpen.

Groetjes vanuit een zonnig Zuid Afrika
 
Je kan op een formulier bijv. drie knoppen aanmaken (kop, links, rechts);
Bij klikken kan je dan zelf een hyperlink samenstellen naar de foto die in een directory staat; je hebt dan geen foto's in de database opgeslagen!

ik wil je wel op weg helpen, neem dan even contact op via mijn website: eks6.nl

groet,
hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan