• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

niet alles afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
164
Ik wil graag met behulp van een macro een gedeelte van het blad afdrukken.
In de bijlage twee bestanden CD001.xlsb en CD001.xlsm. In CD001.xlsm staan diverse verwijzingen naar andere sheets. Omdat deze sheets hier niet aanwezig zijn, en dat het mis kan gaan met de verwijzingen, heb ik CD001.xlsb gemaakt, waarin geen verwijzingen voorkomen.

De witte kolommen zijn bedoeld om ingevuld te worden. De lichtrode zijn voorzien van formules/verwijzingen.
De voorbeelden bestaan uit slechts 1 werkblad. Dit werkblad maakt in werkelijkheid deel uit van een hele serie werkbladen.

Middels een knop in B2 moet een macro (helaas bezit ik te weinig kennis van macro's om deze zelf te creëren) worden gestart, die het werkblad gaat afdrukken.
Echter, ik wil de lege regels niet afdrukken. En ook moeten niet alle kolommen worden afgedrukt; alleen kolommen B t/m J.

Ik kan dit afdrukken klaarspelen zonder een macro, door filters te gebruiken, maar dat is niet mijn bedoeling. Er moeten mensen, die nog minder verstand hebben van Excel, domweg een knop moeten kunnen klikken om het gewenste af te drukken.

Er moet in de macro rekening worden gehouden, dat er meerdere werkbladen zijn, die elk een eigen knop krijgen. Er moet steeds alleen het betreffende blad worden afgedrukt.
De andere bladen worden zijn 002, 003 enz. getiteld.

Wie kan mij helpen om de macro te maken?
 

Bijlagen

  • CD001.xlsb
    31,9 KB · Weergaven: 10
  • CD001.xlsm
    130,1 KB · Weergaven: 9
Gewoon een macro opnemen dan ben je al een heel eind.
 
Een macro opnemen, lukt me misschien nog wel, maar ik wil de macro naar andere bladen kunnen kopiëren.
Kan dat? Hoe?

Is het niet zo, dat, als je een knop met macro van blad 001 naar blad 002 kopieert, dat deze op blad 002 nog steeds blad 001 gaat printen?
 
Een macro opnemen, lukt me misschien nog wel, maar ik wil de macro naar andere bladen kunnen kopiëren.
Andere bladen, of andere bestanden? Voor andere bladen hoef je niks bijzonders te doen, want de macro werkt immers al in het bestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan