Nieuw systeem problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

slabbetje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Berichten
290
Beste helpers ik heb gister een nieuw systeem gekocht maar toen ik hem inelkaar zette en hem aandeed deed mijn beeldscherm het niet en mijn toetsenbord/muis deden het ook niet...

Nou zou mijn toetsenbord/muis wel als reden zijn dat ik nog geen USB drivers heb geinstalleerd (onBoard USB) maar waarom mijn beeld het niet doet weet ik niet :confused:

Het gaat hier om het moederbord:
ASUS P6T (socket 1366)

En mijn kaart:
ATI Radeon HD5850

Alvast bedankt
Michael
 
Hoor je wel een piepje bij het opstarten, zijn alle kabels goed aangesloten, brandt er wel een groen lampje op je moederbord, wanneer die erop zit en wanneer er stroom op staat?
 
Heb je de powercables op de achterzijde van de kaart (goed) aangesloten...?
 
Er brand geen lampje op mn moederbord alleen is wel mijn lampje van mijn powerknop rood... en mijn reset brand maar dit lijkt me gewoon een standaard van het moederbord
Verder zijn de voeding kabels gewoon goed aangesloten 2 x een 2x4 punts stekker die dus 4punts in mn voeding 4punts in mn kaart
 
Hoi,

Je hebt het over "4punts" in mn kaart maar moet er geen 2 x 6 in je kaart? Om welke kaart gaat het merk en type.
 
Dit is toch de kaart? ATI Radeon HD5850

Die ziet er toch zo uit? Met inderdaad 2x6 ? (aansluitkabel zou in het doosje van de kaart moeten zitten)

attachment.php
 

Bijlagen

  • ATI Radeon HD5850.jpg
    ATI Radeon HD5850.jpg
    32,8 KB · Weergaven: 44
owja sorry ik bedoel 2x6 punts heb nu gewoon even mn kast dichtgemaakt en gewoon op de gok 2x4 gezegt haha want ik ga er ook niet verder mee *****n voor het helemaal fout gaat
 
Hoi ErpCity,

Ja dat is zo maar misschien dat 1 of ander merk het anders doet want misschien dat ik het verkeerd heb maar ATI Radeon HD5850 is het type kaart maar niet het merk daarom mijn vraag welk merk of antwoordde je niet op mij?

En slabbetje op je moederbord zit toch een button met het aan en uit teken die zou dus rood moeten branden ik heb volgens mij het zelfde bord nl
 
Laatst bewerkt:
Hoi ErpCity,

Ja dat is zo maar misschien dat 1 of ander merk het anders doet want misschien dat ik het verkeerd heb maar ATI Radeon HD5850 is het type kaart maar niet het merk daarom mijn vraag welk merk of antwoordde je niet op mij?

Nee, reactie was richting TS'er.... Ik vond het vreemd dat er 2x4 contacten op zaten... :thumb:
 
ja ik heb een aan/uit knop + reset knop op mijn moederbord en die zijn rood ja teminste mn aan/uitknop hij draait ook gewoon stabiel alleen ik krijg geen beeld
 
Hoi,

Okidoki zaten we toch op 1 lijn alleen jammer dat de ts er mee stopt
@slabbetje
Misschien nog een optie om de videokaart ergens anders te proberen
 
Laatst bewerkt:
Welk merk en type voeding heb je? Neem aan dat alles nieuw is, dus je een schone installatie moet doen?

@Modag,

niet te vlot conclusies trekken.:p
 
Hoi, crash,

Nee inderdaad dacht dat hij ging stoppen ik las dit nl. want ik ga er ook niet verder mee *****n voor het helemaal fout gaat maar inderdaad wordt vervolgd en is een goeie welke voeding?:p:p
 
Laatst bewerkt:
Hpoi,

Die zou zeker moeten voldoen even voor de zekerheid misschien nog een andere videokaart om te proberen?
En ik zou opnieuw beginnen met te bouwen misschien dat er toch ergens iets niet lekker zit wat dan boven water komt.
 
ja ga dat wel even doen idd al lijkt het me vrij sterk want het is alleen mn beeld dat niet functioneerd vandaar de vraag of iemand wist waar het aan kon liggen ;) want het systeem draait wel gewoon stabiel
 
Hoi.,

Ja maar soms zijn de wonderen de wereld niet uit en hoe kan het stabiel draaien je hebt toch windows nog niet opnieuw geinstalleerd na de inbouw
 
Oke ik merk dat ik ook geen stoom heb op de ports waar je je toetsenbord/muis in doet... (paars / groen) :confused:
Er gaan namelijk geen lichtjes branden van mijn toestenbord als ik bijvoorbeeld op Capslock druk terwijl dit gewoon onboard elementen zijn van het moederbord wat zou moeten werken lijkt mij...
Dus kan hier iemand nog een conclusie uit trekken?

Edit:
Het is opgelost hoor en ik heb zonbeetje het stomste gedaan wat iemand kn doen en dat is dus je RAM in de verkeerde socket doen in 2 ipv 1
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan