nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

willempie

Verenigingslid
Lid geworden
9 feb 2001
Berichten
758
BEHUIZING ProCase ZIRCO mAX MiniTower Micro-ATX 450W (FRONT USB/AUDIO/FIREWIRE)
CARDREADER Bitmap Bitmap CF1/CF2/MD/MS/MSpro/SD/MMC/SM + 1xUSB2.0

MOEDERBORD Intel DP55WB (iP55, S1156, 4xDDR3-1600, 1xPCI, 2xPCIe, 1xPCIe16X2.0, 6xSATA300/RAID5, USB2.0, FW)
WERKGEHEUGEN 2Gb DDR3 DIMM PC3-10600 (2x1Gb, Dual-Channel, 1333MHz)
HARDDISK Seagate Barracuda 7200.12 500Gb SATA2 (7200rpm, 16Mb, 300Mb/s)
Media DVD-BRANDER LG GH22NS 22x AllWrite SATA DVD-Rom brander
(22xDVD+/-R, 12xDVD+/-Rdl, 8xDVD+RW, 6xDVD-RW, 12xDVD-RAM, 48xCD-R, 40xCD-RW, 16xDVD, 48xCD)
VIDEO-KAART ATi Radeon HD5670 512Mb (DirectX 11, VGA+DVI+HDMI)
AUDIO-KAART Op Moederbord (8ch. High Definition Audio [5.1+2])
NETWERK-KAART Op Moederbord (10/100/1000)
SOFTWARE Microsoft Windows 7 Home Premium 32bits of 64bits OEM NL
Wanneer u 4Gb of meer werkgeheugen wilt gebruiken, dan heeft u een 64bits besturingssysteem nodig
i5-750 Met Intel CORE i5-750 processor € 750
Monitor LG w2253v-pf full hd 22 inch


Wat vinden jullie van dit systeem
 
als je meer dan 4gig in een 32 bit bestuuringsysteem steekt kan er maar 3.2 gig benut woorden
 
als je meer dan 4gig in een 32 bit bestuuringsysteem steekt kan er maar 3.2 gig benut woorden

3,67 schoon aan de haak hiero :)

Met 4 Gb op een 32 bits systeem moet je PAE aanzetten, en dat geldt ook voor windows, iets wat bij default op uit staat ;)
 
Wat wil je met deze computer gaan doen. Want voor gamen is het niet echt geschikt door de videokaart. en heb je de naam van de voeding?
Aangezien deze bij de kast zit verwacht ik ga het een B/C merk is
en 450W B-merk voeding is niet geschikt voor een i5 met losse Graka

en neem 4Gb ram
 
Had idd wel een zwaardere voeding verwacht,zeker boven de 500 watt.
 
Hoi,


Budget
Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?

Assemblage
Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Besturingssysteem
Welk besturingssysteem wil je gaan gebruiken? En heb je deze zelf al of moet erbij? Windows 7 Home Premium 64bit is voor de meeste particulieren een prima besturingssysteem.

Winkelkeuze
Heb je nog een voorkeur qua winkel? Vertel ook even in welke omgeving je woont zodat we kunnen kijken of er een goede shop in de buurt is!

Doel
Wat is het (hoofd)doel van de computer? Dus wat zal er hoofdzakelijk mee gedaan worden? Te denken aan:
- Gamen
- Multimedia doeleinden, streamen van films naar je console of de pc zelfs als mediacenter gebruiken. (stille pc gewenst!)
- Huis tuin en keukengebruik. De toepassingen, waarvoor je geen dikke pc nodig hebt, zoals: downloaden, office toepassingen, surfen etc etc.

Overclocken
Ga je met de nieuwe PC overclocken of niet? Zo ja, ben je een hardcore overclocker die de hardware tot het uiterste wil drijven met waterkoeling of, nog extremer, met LN2 of droogijs? Of denk je meer aan een leuke overclock met luchtkoeling?

Hoe belangrijk is stilte?
Onbelangrijk – Enigszins belangrijk - Heel belangrijk.
Hou rekening met het hoofdgebruik van de pc. Een multimedia pc moet natuurlijk extreem stil zijn. Tijdens films kijken is niets vervelender dan het geraas van fans, dvd drives ed.

Randapparatuur
Heb je ook nieuwe randapparatuur nodig? Qua randapparatuur moet je denken aan muis/toetsenbord/monitor/speakers.
Als jij zelf al randapparatuur in huis hebt, geef dan ook even wat voor randapparatuur, met name het aantal inches van je monitor. Denk daarnaast aan het geluid. Wil je een simpele set zonder sub, een 2.1 set, een 5.1 set of een 7.1 set. Houd rekening met de grootte van je kamer als je voor een 5.1 of een 7.1 set gaat.

Heb je nog andere voorkeuren?
Denk bijvoorbeeld aan cardreaders, fancontrollers, specifiek gewenste software etc. etc.
 
het systeem wat ik aangegeven heb is te koop bij ertronix.nl.Hij staat bij aanbieding.Ik ga er geen hele zware games op spelen.Randapparatuur heb ik al.Ik wil er alleen nog wat ik aangegeven heb een 22 inch full hd monitor bij.Maar het gaat er om of het systeem wat ik aangegeven heb zijn prijs waard is voor huis,tuin en keuken gebruik zeg maar.
 
het systeem wat ik aangegeven heb is te koop bij ertronix.nl.Hij staat bij aanbieding.Ik ga er geen hele zware games op spelen.Randapparatuur heb ik al.Ik wil er alleen nog wat ik aangegeven heb een 22 inch full hd monitor bij.Maar het gaat er om of het systeem wat ik aangegeven heb zijn prijs waard is voor huis,tuin en keuken gebruik zeg maar.


Voor 750 euro heb je als je bij Azerty/4Launch/Salland zelf iets samenstelt een beter systeem.
 
oke maar waar zitten dan de zwakke punten bij dit systeem.

Merk van de voeding is niet duidelijk.
Niet een heel erg feature-rijk moederbord.
Maar 2GB DDR3.

Verder zou ik ook niet voor deze kast & hd gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan